Gradinamea.ro Homepage Adauga la favorite Seteaza homepage
Demo magazin virtual Publicitate:

Printeaza acest articol Recomanda acest articol

Regim de slabire cu fructe si legume

rosii, dieta cu fructe, supa rosii, fructe, dieta cu cereale, suc de fructe, salata, ceapa, ardei, diete cu carne, calorii banana, rosii conservate, a slabi, dieta cu rosii, mancare cu ciuperci

 

 Fructele si legumele trebuie sa faca parte din orice regim de viata sanatos, dar in egala masura joaca un rol foarte important in diete. Este usor sa slabiti printr-o dieta bazata cat se poate de mult pe fructe si legume proaspete, alaturi de cereale integrale si carne slaba, plus exercitii fizice.

 

Mai mult, consumul regulat de fructe si legume reduce riscurile de aparitie a cancerului si altor boli cronice, ofera necesarul de vitamine, minerale si fibre, cresc speranta de viata si nu in ultimul rand cresc si calitatea vietii.

 

Cel mai simplu este sa inlocuim felurile preferate prin "versiuni" bazate pe fructe si legume, cu mult mai putine calorii, dar la fel de bune. La fel de multa mancare, poate chiar mai multa, delicioasa si cu mai putine calorii. Desi pare o tinta greu de atins, prin inlocuirea mancarurilor bogate in calorii si grasimi cu legume si fructe, este mult mai usor sa slabiti.

 

Cum ar arata un regim de slabire bazat pe fructe si legume ?

 

Micul dejun

 

Inlocuiti un ou sau jumatate din cantitatea de branza a omletei cu spanac, ceapa sau ciuperci. Omleta nu va pierde din volum, va avea un gust foarte bun, dar mult mai putine calorii si grasimi.

 

Inlocuiti o parte din cereale cu felii de banana in jumatati. Gustul se va schimba substantial in bine si nu veti mai avea nevoie nici de zahar.

 

Daca preferati la micul dejun un sandvis cu branza, mezeluri sau carne, inlocuiti-le partial cu legume: rosii, castraveti, salata. Cei care prefera ca prima masa sa fie mai consistenta, pot servi o cana de supa de legume, cu morcovi, fasole, broccoli, ardei, inlocuind astfel supele de carne. Mai putine grasimi, mai putine calorii, dar suficient pentru o masa indestulatoare.

 

Pranzul  sau cina

 

Indiferent daca este vorba de masa de pranz sau de cea de seara, si aici legumele si fructele, de preferinta proaspete, joaca un rol foarte important.

 

Ca prim pas, daca va plac mancarurile cu orez sau pastele, incercati sa inlocuiti o parte din acestea cu legume tocate: rosii, broccoli, dovleac, ceapa, ardei, condimentand totul dupa gust.

 

Pentru a slabi, cea mai mare parte a mancarii trebuie sa fie reprezentata de legume, fructe, cereale integrale, cu cat mai putine grasimi. Asa ca inlocuiti carnea, branzeturile, pastele cu o cantitate egala sau chiar mai mare de legume fierte. Veti manca la fel de mult dar numarul de calorii va fi mult mai mic.

 

In timpul zilei, la serviciu, inlocuiti snacks-urile, chips-urile si alte gustari incarcate de chimicale si calorii cu mici gustari din legume si fructe proaspete: un mar, o banana, un ciorchine de strugure, o portocala, morcovi.

 

Esential este sa inlocuiti ceea ce are multe calorii cu fructe si legume proaspete, iar rezultatele se vor vedea destul de repede. Daca legumele crude nu va plac, le puteti fierbe, le puteti gati la aburi, adaugand apoi condimentele care va plac.

 

Cand nu gasiti fructe si legume proaspete, puteti cumpara produse conservate. Nu au aceeasi savoare, dar sunt aproape la fel de bune, daca nu alegeti marcile care folosesc conservanti si coloranti sintetici. Sau, de ce nu, preparati fructele sub forma de suc, atunci cand nu aveti timp sa mancati.

 

 

gradinamea.ro

Alte articole

Salate racoritoare. Salata de telina cu mere si maioneza
Sezonul salatelor de-abia a inceput, iar noi ne putem bucura de gustul sanatos al legumelor colorate, preparand diverse mixuri de legume. Va propunem sa degustati salata de telina cu mere si maioneza.
Ciorba de varza cu afumatura si smantana
O ciorba calda este binevenita in zilele reci de iarna. Asadar, va propunem sa preparati ciorba de varza cu afumatura si smantana.
Retete de post. Chifle umplute cu ciuperci si legume
O mancare rapida si gustoasa, care se incadreaza si la retete de post, puteti realiza preparand reteta de chifle umplute cu ciuperci si legume.
Salata de cartofi cu porumb si ardei gras
Pentru masa de seara, puteti opta pentru o salata cu multe legume si anume: salata de cartofi cu porumb si ardei gras.
File de somon cu sparanghel si praz
Orice reteta cu peste este delicioasa dar va invitam sa savurati de data aceasta un preparat plin de vitamine: file de somon cu sparanghel si praz.