Retete pentru diete. Somon cu legume.

 La capitolul hrana sanatoasa, somonul este o alegere ideala in dietele hranitoare cu putine calorii, acesta continand foarte multi acizi grasi esentiali Omega-3, folositori pentru un organism sanatos.

Intrucat avem nevoie de multiple grasimi polinesaturate pentru a mentine un echilibru la nivelul intregului organism, medicii nutritionisti recomanda consumul acestui peste.

Pentru ca aceste grasimi nu pot fi generate de corpul uman, ele ar trebui sa fie preluate din alimentatie. In general pestele de apa rece si somonul au cea mai mare concentratie de acizi grasi esentiali Omega-3.

Specii de somon:

- somonul de Atlantic si somonul salbatic de Atlantic, al doilea fiind pe cale de disparitie;

- somonul de Pacific:

1. King (Chinook);

2. Sockeye (red sau blueblack);

3. Coho (silver);

4. Pink;

5. Chum (Keta);

Somonul contine inafara de acizii grasi Omega-3, minerale (potasiu, fosfor, seleniu, calciu) si proteine.

De asemenea, micronutrientii gasiti in somon - acizii grasi Omega-3 - reduc riscul de boli ale inimii prin diminuarea trigliceridelor, a colesterolului "rau" si a tensiunii arteriale, sprijinind totodata si prevenirea formarii cheagurilor de sange.

Acizii grasi Omega-3 mai au capacitatea de a diminua inflamatiile, fiind recomandati pentru consum persoanelor cu poliartrita reumatoida sau alte boli autoimune.

Asortati o garnitura de legume si obtineti un preparat sanatos si usor de gatit.

Articole asemănătoare