Sfecla rosie - istorie si beneficii

Sfecla rosie este o leguma cu valoare nutritiva remarcabila, comuna in multe regiuni ale lumii, inclusiv pe teritoriul tarii noastre. Soiurile moderne sunt derivate dintr-un soi ce creste in salbaticie de-a lungul coastelor Europei, Africii de Nord si Asiei. Sfecla rosie are gust placut si poate fi consumata cruda sau preparata in diferite feluri.

In vechime romanii o cunosteau mai mult ca un remediu natural impotriva febrei. In Grecia Antica, sfecla rosie era atat de pretuita incat, potrivit unui mit,  a fost oferita pe o tava de argint zeului Apollo.

Indiferent de modul in care alegeti sa va bucurati de gustul ei, veti avea intotdeauna parte aproape de aceleasi beneficii. Sfecla rosie contine vitaminele A, B, C, E, K si o cantitate semnificativa de potasiu, acid folic si mangan. Alaturi de acestea mai furnizeaza in cantitati moderate: calciu, fier, magneziu, fosfor, seleniu, zinc, sodiu, cupru si alte minerale. Gratie componentelor enumerate mai sus, sfecla rosie are un efect revitalizant asupra corpului dumneavoastra, iar sistemul imunitar este consolidat.   

Beneficiile consumului de sfecla rosie se resimt in cazul unor afectiuni precum: anemia, disfunctionalitatile aparatului digestiv, circulatia anormala a sangelui, colesterolul marit, cancerul si bolile de inima. Aceste legume sunt recomandate mai ales femeilor gravide, care au nevoie mai mare de acidul folic intrucat previne malformatiile congenitale.  
 
Oamenii de stiinta au dovedit ca fibrele vegetale provenite din sfecla rosie au capacitatea de a reduce nivelul colesterolului rau din sange, si ca sucul de sfecla rosie scade tensiunea arteriala. 

Dar poate cea mai importanta contributie a plantei la sanatatea noastra o realizeaza prevenind cancerul de colon. Aceasta proprietate miraculoasa este pusa pe seama sunbtantei numita betacianina, care da culoarea rosie si se  afla din abundenta in sfecla.

Sursa foto

I. C.

Articole asemănătoare

  • Tratamente naturiste cu sfecla rosie

    Este recomandata sub forma de suc, fiarta sau coapta pentru a trata anemia, fiind bogata in fier si vitamina C. In plus cei care mananca des sfecla rosie, indiferent de felul in care o prepara, vor avea si un sistem imunitar mai puternic.

  • Smoothie revigorant cu sfecla rosie, mar si portocala

    Plin de vitamine si nutrienti, cu o culoare placuta si un gust delicios, este o bautura sanatoasa, care va oferi organismului un plus de energie, si in plus intareste sistemul imunitar. Usor de pregatit, cu fructe proaspete si bine coapte, iar sfecla rosie va fi fiarta sau (preferabil) coapta.

  • Sfecla rosie si beneficiile pentru sanatate

    Conservata in otet, fiarta, coapta singura sau alaturi de alte legume in cuptor, rasa cruda intr-o salata plina de gust si prospetime sau folosita pentru un pahar de suc, sfecla rosie este o buna sursa de fibre, vitamina C, acid folic, magneziu, potasiu si fosfor, are putine calorii si un gust ce este pe placul multora

  • Smoothie cu suc de rodie si sfecla rosie

    Un pahar in care veti gasi suc de rodie, gustul dulceag de sfecla rosie coapta, cel acrisor de grepfrut, totul intr-un smoothie plin de vitamine, perfect pentru a intari imunitatea intregului organism in lunile de toamna si iarna.

  • Sfecla rosie cu miez de nuca si merisoare confiate

    Ne-am obisnuit cu sfecla rosie murata, coapta sau sub forma de suc, si este un ingredient bun pentru o gama larga de smoothie-uri. Dar in aceasta reteta contrastul dintre sfecla, miezul de nuca putin prajit si dulcele acrisor al merisoarele va surprinde cu siguranta orice musafir.