Gradinamea.ro Homepage Adauga la favorite Seteaza homepage
Demo magazin virtual Publicitate:

Printeaza acest articol Recomanda acest articol

Substantele nutritive continute de napi

 Napul sau Napul alb (Brassica rapa) este o radacina leguminoasa din familia Cruciferae. Acesta contine vitaminele A, B6, C, K, fibre, grasimi, proteine, carbohidrati, potasiu si cupru.

In general napii se cultiva in regiunile cu clima temperata. Speciile mici sunt consumate de om in timp ce soiurile cele mai mari sunt pastrate pentru hranirea animalelor.

De obicei, napii sunt de marimea unui mar, avand o culoare alba in partea de jos si violet in partea de sus.

Avantajele pe care le aduc napii sanatatii organismului nostru sunt urmatoarele:

- deoarece contine multa vitamina C, este un antioxidant puternic ce previne simptomele de astm, diverse forme de cancer si diminueaza probleme ale pielii si tulburarile oculare;

-in plus, vitamina C si alti antioxidanti ajuta la combaterea radicalilor liberi si aparitia reactiilor distructive de oxidare ;

- diminueaza riscul de obezitate, hipertensiune arteriala, diabet zaharat, cancer de stomac, pancreas, vezica urinara si boli pulmonare;

- fiind foarte bogati in calciu, fosfor, acid folic si magneziu, napii sunt esentiali pentru toate etapele dezvoltarii corpului uman;

-au fibre insolubile care pot proteja impotriva aterosclerozei;

-deoarece au calorii reduse, continutul de grasimi nu este excesiv;

- frunzele napilor sunt bogate in beta-caroten si au capacitatea de a proteja organismul de poliartrita reumatoida sau alte boli degenerative;

- ajuta la prevenirea cataractei si bolilor cardiovasculare datorita continutului mare de luteina;

In bucatarie, atunci cand napii sunt utilizati pentru prepararea unor feluri de mancare trebuie sa fie taiati in cuburi si sa fie fierti timp de aproximativ 6-10 minute. Se consuma si in stare cruda.

Atunci cand cumparati napi este bine sa ii alegeti pe cei mai mici , deoarece au gustul dulce. Napii mai mari pot avea o textura mai lemnoasa. De asemenea, alegeti napii care au o coaja neteda si sunt fara pete. Se pastreaza la frigider si se consuma cam in termen de o saptamana.

Persoanele care au probleme cu glanda tiroida trebuie sa limiteze consumul de napi sau sa evite alimentatia ce contine acest ingredient, intrucat napii contin substante care pot interfera cu modul de functionare al glandei tiroide.

Alte articole

Retete cu putine calorii. Rosii umplute cu ton si branza de vaci
O mancare cu o preparare rapida si care sa contina putine calorii este benefica pentru organismul nostru, oferindu-i substantele nutritive necesare. Reteta propusa pentru dumneavoastra este cea de rosii umplute cu ton si branza de vaci.
Mic dejun cu cereale
Cerealele contin de obicei putine grasimi si sunt bogate in fibre. Drept exemplu putem alege cerealele cu un continut de grau, tarate ovaz sau orz de pana la 100%.
Prunele, binefacatoare pentru ten
Catifelarea pielii si luminozitatea este data de fructele de toamna, cu care putem prepara diverse masti la noi acasa. Prunele utilizate sub forma de masca lasa vitaminele continute de acestea sa patrunda in pori, lasand o piele foarte neteda.
Ceaiuri din plante pentru raceala si gripa
Pentru starile febrile, asociate uneori cu tuse, se recomanda ceaiurile de flori de soc, macese sau ciubotica cucului, ultima planta, prin substantele active continute, avand efect de decongestionare si eliberare a cailor respiratorii.
Coaja de mar si efectele ei anticancerigene
Stiti acea vorba din batrani care spune ca ''un mar pe zi tine doctorul departe''... este foarte adevarata, o stim din experienta noastra sau a altora. Important este insa si cum mancam acel mar pentru a beneficia din plin de substantele nutritive pe care le contine - aceasta ne arata un studiu ce urma sa fie publicat in Jurnalul de Agricultura si Chimie Alimentara din SUA.