Toamna castiga sanatate mancand fructe si legume!

pere

Este usor sa te mentii sanatos in timpul verii, atunci cand gradinile noastre si pietele abunda in fructe si legume proaspete. Este important insa ca dieta noastra sa includa vegetale pe tot parcursul anului pentru a fi feriti de neplacerile care apar in lipsa nutrientilor de care organismul are nevoie.

Inceputul toamnei ne pune inca la dispozitie multe fructe si legume, unele dintre ele ajunse la maturitate chiar in aceasta perioada. Merele de exemplu sunt o sursa semnificativa de  potasiu, calciu, vitamina C si fibre vegetale atunci cand sunt consumate in stare proaspata. 

Alte fructe de toamna minunate sunt perele pentru ca pe langa gustul lor fascinant acestea ofera o seama de vitamine si minerale. Perele pot constitui o gustare pe cinste atat singure cat  si in salate sau diferite combinatii. Unii americani le consuma de pilda  intr-un mod neobisnuit pentru noi,  cu unele sortimente de branza. Pentru a putea fi consumate, perele tari si necoapte vor fi tinute timp de trei zile intr-o camera calda iar in final vor prinde dulceata.  Daca sunteti admiratori fideli ai acestor fructe cumparati in cantitati pe care sa le puteti termina in 2-3 zile intrucat dupa acest termen incep sa se strice, si cu atat mai repede daca sunt coapte.

Sosit in Romania din indepartatele meleaguri exotice, avocado contribuie in felul sau la bunastarea organismului uman. Acesta contine acizi mononesaturati, luteina, vitamina E, fibre, acid folic, vitamina B6 si multe altele.  Insa poate cea mai importanta componenta este acidul oleic despre care s-a dovedit ca ajuta la scaderea colesterolului si ca ofera protectie impotriva cancerului de san.

Murele sunt de asemenea bogate in vitamine si minerale iar zgarieturile la care se supun culegatorii nu sunt suficiente petru a le stinge pofta. Murele cultivate sunt mult mai mari si mai dulci decat cele salbatice de aceea se si recomanda sa fie consumate in stare proaspata. In bucatarie sunt folosite frecvent in combinatie cu mere sau alte fructe pentru realizarea unor retete delicioase(placinta, piure de fructe). 

Varza de Bruxelles face parte din familia cruciferelor si lupta impotriva cancerului prin intermediul combinatiei ideale de substante nutritive. Se foloseste ca garnitura asezonata alaturi de unt, sare, piper, branza si lamaie, sau in tocane si supe.

La final, nu putem omite unul dintre alimentele care au beneficiat de-a lungul timpului de o imagine foarte buna, spanacul. Pentru un plus de energie poate fi adaugat la orice masa din zi in combinatie cu oua, paste, peste sau chiar cu pizza.  Cercetatorii au demonstrat ca acesta detine o cantitate mare de vitamina K si contribuie in mare masura la sanatatea oaselor,  inimii si  ochilor. 


Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Fructe si legume bogate in magneziu

    Bananele nu sunt doar o buna sursa de potasiu (pentru o inima mai sanatoasa si nu numai) vitamina C sau fibre, dar sunt recomandate si pentru a ne asigura necesarul zilnic de magneziu din fructe si legume.Aromate si savuroase, sunt o gustare rapida sanatoasa si ne satisfac usor nevoia de dulce. Si in plus sunt usor de gasit in magazine in orice perioada a anului.

  • Fructe si legume pentru o minte sanatoasa

    Rosiile bine coapte sunt excelente in salate, ca gustare, gatite in diverse moduri, dar cati dintre cei care le mananca de fiecare data cu atata placere stiu ca in tomate se gaseste si un puternic antioxidant, licopenul, ce protejeaza organismul de actiunea nociva a radicalilor liberi. Iar in timp banalele rosii (le puteti asocia alte legume si eventual putin ulei de masline) nu mentin doar sistemul imunitar si cel digestiv, dar mentin si sanatatea mintii si mai ales memoria sau capacitatea de concentrare.

  • Legume si fructe pentru un sistem imunitar mai puternic

    In perioada rece organismul are nevoie mai mult decat oricand de un sistem imunitar cat mai rezistent in fata racelilor de sezon, si in loc de medicamente ati putea adauga mai multe fructe si legume in meniul zilnic.

  • Fibrele din fructe si legume

    De ce avem nevoie de fibre in alimentatia zilnica si cum ne poate afecta lipsa lor? Oare consumam prea multe sau prea putine fibre in fiecare zi? Si mai ales care sunt cele mai bune surse, care fructe si legume sunt cele recomandate, pentru a nu apela la solutii de la farmacii sau magazine naturiste.

  • De ce sa bem sucuri naturale de fructe si legume

    Cand vine vorba de sucurile din fructe si legume o regula este esentiala: trebuie baute cat mai repede, imediat ce au fost preparate