Vitamina B

Suc de portocaleVitamina B-1
Vitamina B-1 este vitala petru functionarea normala a celulelor si a nervilor.

Surse:
Stridiile, drojdie de bere, carne, fasole uscata, portocale, germeni de grau, paine si cereale, unt de arahide.

Semne ale lipsei de Vitamina B-1: Oboseala, lipsa poftei de manacre, slabirea, senzatie de greata. Semnele unei lipse acute de vitamina B-1 sunt pierderi de memorie, paralizarea membrelor, slabirea muschilor si probleme cu inima.

Vitamina B-2
Vitamina B-2 este necesara pentru furnizarea energiei din carbohidrate, proteine si grasimi. Este de asemenea importanta pentru o dezvoltare normala a organismului, producerea unor hormoni si buna functionare a celulelor rosii.

Surse:
Produsele lactate, carne, peste, cerelale de porumb si vegetale precum broccoli si asparagus.

Semne ale lipsei de Vitamina B-2: Uscarea gurii, a limbii si a buzelor, senzatia de caldura in jurul ochilor, pierderea vederii, sensibilitate la lumina. O lipsa acuta a vitaminei B-2 este semnalata de inflamarea ochilor, a limbii si a pielii si a unei depresii.

Vitamina B-3
Vitamina B-3 este necesara pentru furnizarea energiei din carbohidrate, proteine si grasimi, pentru sinteza grasimilor si pentru formarea celulelor rosii.

Surse:
Carne, carne de pasare, peste, cereale, nuci, oua.

Semne ale lipsei de vitamina B-3: Slabire, lipsa poftei de manacare, inflamarea pielii si letargie. O lipsa acuta a vitaminei B-3 este semnalata de pelagra, boala ce ataca pielea, umflarea limbii si vatamarea sistemului nervos.

Vitamina B-6
Vitamina B-6 ajuta organismul sa se foloseasca de carbohidati si proteine. Joaca un rol cheie in prelucrarea amino acizilor, in asezarea proteinelor.

Surse:
carne de pui, peste, rinichi, oua, carne de porc, orez, soia, nuci si alune.

Semne ale lipsei de vitamina B-6: Depresie, senzatie de voma, scaderea imunitatii, inflamarea pielii si a venelor, anemie, letargie.

Vitamina B-12
Vitamina B-12 este necesara pentru producerea carbohidratilor, a proteinelor si a unor amini acizi si grasimi.

Surse:
carne, peste, lapte, alte produse lactate, oua.

Semne ale lipsei de vitamina B-12: Anemie.

Articole asemănătoare

  • Cinci alimente ce reduc nivelul de anxietate

    Migdalele: crude, sunt o excelenta sursa de magneziu, pentru ca intr-o portie de doar 30 de grame veti gasi aproximativ 75 de mg de magneziu, esential pentru o stare de bine si relaxare. Este de fapt un truc simplu, si anume sa gasesti acele fructe si legume care mentin sau cresc nivelul de serotonina, asa ca in perioadele stresante ne vom simti mai calmi, vom putea sa luam mai repede si mai usor deciziile corecte, vom suporta mai bine momente de criza care ne scot din ritm.

  • Smoothie cald cu banana, miez de nuca si scortisoara

    O combinatie intre aromele exotice, de sarbatoare, aduse de scortisoara si vanilie, alaturi de aroma dulce a bananelor, nuci si curmale. O bautura fierbinte pentru o zi rece de iarna, plina de vitamina B, omega 3, nutrienti si antioxidanti.

  • Ridichea neagra in medicina traditionala

    Poate ca nu este tocmai pe gustul tuturor - ridichea obisnuita, rosie, este cu siguranta mult mai populara - insa ridichea neagra nu este fals asociata in general tratamentelor naturiste. Cunoscatorii o folosesc pentru tratarea anemiei, ca un remediu naturist eficient in gripe si raceli, pentru efectele sale diuretice si detoxifiante, fiind adesea asociata cu mierea de albine.

  • Fructe pentru sanatate

    Strugurii: daca va plac strugurii, indiferent de soi si culoare, oferiti corpului doze generoase de vitamina B, A si C, veti avea un sistem imunitar mai rezistent si un sistem circulator mai puternic, iar inima va fi mai tanara si va functiona mai bine.

  • Piersici pentru o viata mai sanatoasa

    Ca gustare sau sub forma unei cure ce va revigora si energiza organismul, mai ales in cazul copiilor, piersicile crude, proaspete, sunt fructele ideale in special in perioada verii, cand ajuta si la hidratarea corpului.