Vitamina H

LegumeBiotina (vitamina H) normalizeaza metabolismul lipidic si glucidic. n insuficienta de biotina apare uscaciunea pielii, scade pofta de mncare si masa corporala, se observa slabiciune generala si somnolenta. Insuficienta de biotina sporeste dupa consumarea albusului de ou crud (albusul contine avidina, substanta care distruge biotina). Vitamina H se sintetizeaza de flora intestinala si se ingereaza cu produsele alimentare (drojdiile de bere si alimentare, galbenusul de ou, ficatul, legumele proaspete).

Află mai multe despre

Articole asemănătoare

  • Vitamina A, de ce ne trebuie si unde o gasim?

    Vitamina A, cea dintai in grupa vitaminelor liposolubile, se intalneste sub doua forme: retinol (A1) si dehidroretinol (A2). Daca denumirile v-au trimis o clipa cu gandul la “retina”, sa stiti ca acest lucru nu este intamplator.

  • Portocalele, mai antioxidante decat suplimentele de vitamina C

    Intr-un studiu intocmit peste ocean, consumul de fructe si-a dovedit superioritatea fata de suplimentele de vitamina C in protectia organismului.

  • 6 surse vegetale importante de vitamina B6

    Pentru specialistii in nutritie, vitamina B6 nu reprezinta un element organic solubil oarecare din complexul vitaminic B, ci este unul dintre cei mai importanti nutrienti care se intalnesc in corpul uman.

  • Vitamina C - cat ne trebuie si cum o procuram?

    Vitamina C este cel mai cunoscut nutrient din lume, insa in ciuda acestui lucru vor ramane mereu lucruri interesante de aflat despre ea. Intalnita in literatura de specialitate sub denumirea formala de acid ascorbic, vitamina C a fost pentru intaia data separate si cercetata de biochimistul ungur

  • Colina, o parte vitala a dietei zilnice

    Asupra proprietatilor benefice ale colinei se insista astazi foarte mult. Aceasta este esentiala in viata noastra de zi cu zi, sintetizata de aminoacizi, vitamina B12 si acidul folic. Chiar si in aceste conditii este posibil ca organismul nostru sa nu reuseasca sa produca destula colina pentru a oferi corpului cantitatea de care are nevoie.