Vitamine si minerale in fructe si legume

fructe si legume 44544In compozitia fructelor si legumelor intra in primul rand apa, si anume, in proportie de 80-90%. Bogat reprezentate sunt si glucidele si levuloza, care sunt foarte folositoare pentru organismul uman. Urmeaza in ordine acizii organici, mai ales cel malic, tartric si citric, care sunt metabolizati si transformati in organism in carbonati alcalini. Continand cantitati importante de acizi organici, ce le confera gustul caracteristic, sucurile de fructe si legume au actiune alcalinizanta asupra tumorilor organismului si asta deoarece acizii sunt metabolizati in saruri alcaline.

Bine reprezentate in sucuri sunt si vitaminele, in special cele hidrosolubile de genul vitaminei C, B1 si B2. In cantitati putin mai reduse se gasesc si vitaminele liposolubile, acestea aflandu-se mai ales in fructele oleaginoase ca de exemplu : migdalele, nucile si maslinele. Alte fructe ca lamaia, portocalele, mandarinele, migdalele, nucile si caisele, au cantitati reprezentative de vitamina A, mai ales sub forma de provitamina de genul carotenului.

Este bine sa stiti, ca unele vitamine se pot distruge in cursul pasteurizarii si sterilizarii sucurilor, ca si prin conservarea lor indelungata, de unde rezulta necesitatea consumarii acestora in stare proaspata.

Tot bine reprezentate in sucurile de legume sunt si oligoelementele minerale, care se gasesc fie sub forma de saruri organice solubile, fie sub forma de saruri anorganice. Dintre oligoelemente in cantitati mai mari se afla potasiul, calciul si magneziul. Sodiul se gaseste in fructe si legume in general in cantitati mai mici. Sarurile minerale contribuie la actiunea alcalinizanta a sucurilor.

Articole asemănătoare

  • Fructe si legume bogate in magneziu

    Bananele nu sunt doar o buna sursa de potasiu (pentru o inima mai sanatoasa si nu numai) vitamina C sau fibre, dar sunt recomandate si pentru a ne asigura necesarul zilnic de magneziu din fructe si legume.Aromate si savuroase, sunt o gustare rapida sanatoasa si ne satisfac usor nevoia de dulce. Si in plus sunt usor de gasit in magazine in orice perioada a anului.

  • Fructe si legume pentru o minte sanatoasa

    Rosiile bine coapte sunt excelente in salate, ca gustare, gatite in diverse moduri, dar cati dintre cei care le mananca de fiecare data cu atata placere stiu ca in tomate se gaseste si un puternic antioxidant, licopenul, ce protejeaza organismul de actiunea nociva a radicalilor liberi. Iar in timp banalele rosii (le puteti asocia alte legume si eventual putin ulei de masline) nu mentin doar sistemul imunitar si cel digestiv, dar mentin si sanatatea mintii si mai ales memoria sau capacitatea de concentrare.

  • Fibrele din fructe si legume

    De ce avem nevoie de fibre in alimentatia zilnica si cum ne poate afecta lipsa lor? Oare consumam prea multe sau prea putine fibre in fiecare zi? Si mai ales care sunt cele mai bune surse, care fructe si legume sunt cele recomandate, pentru a nu apela la solutii de la farmacii sau magazine naturiste.

  • Salata de sezon: nuci, pere si legume

    Salatele special preparate pentru sezonul rece reprezinta alimentatia potrivita si sursa bogata in vitamine si minerale necesare oricarui organism. Cu cat mancam mai multe legume si fructe sanatoase

  • Natura, resursa miraculoasa de vitamine si minerale

    Cu totii stim ca este mult mai bine sa mancam fructe si legume decat sa luam cateva pilule ce contin vitamine si minerale. Ce ar trebui sa stim insa mai exact este aportul pe care il aduc fructele si legumele comparativ cu pilulele si bineinteles procesul de metabolizare.