Vitaminele uscate, depozitul de sanatate

Vitaminele uscate ,depozitul de sanateteIn Grecia Antica sau in Egipt, alimentele se uscau mai ales la soare. Pana nu demult, si la noi la tara se gaseau uscatorii in care toamna se asezau merele, perele sau prunele.

Datorita procesului de uscare, in alimente se pastreaza vitamina C, o serie de vitamine B, provitamina A, precum si o serie de minerale (calciu, magneziu, fier) si oligoelemente (zinc, seleniu).

Daca dorim sa pastram in fructul sau leguma ce urmeaza a fi uscata cat mai multe vitamine, nu trebuie sa le uscati la soare, in cuptor sau in pod. Este mai bine sa va procurati un aparat special de uscat.

Vitaminele sunt sensibile la temperaturi ridicate, la lumina si la oxigenul din aer. Aparatul de uscat inchis regleaza o temperatura optima a aerului si alimentele uscate isi pastreaza aspectul placut, culoarea initiala, aroma si elasticitatea. In plus, in timpul uscarii nu trebuie sa folosim conservanti, pentru ca intregul continut de apa se micsoreaza treptat, ceea ce nu permite dezvoltarea microorganismelor.

In timpul uscarii, in fructe si legume se concentreaza zaharurile naturale, asa ca ele sunt mai dulci si au un gust mai pronuntat. Alimentele corect uscate contin cel mult 5% apa iar temperatura in incaperea unde se depoziteaza produsele uscate ar trebui sa fie de pana in 15C.

Articole asemănătoare

  • Patru beneficii ale uleiului de nuca

    Daca in trecut era privit mai curand ca o alegere excentrica, uleiul de nuca ofera o doza serioasa de antioxidanti, cupru, magneziu, ajuta la detoxifierea intregului organism si la mentinerea starii de sanatate, este usor de introdus in alimentatie ca atare sau sub forma de supliment alimentar.

  • Cele mai bune surse vegetale pentru sanatate

    Crude sau gatite, ca garnitura, gustare sau parte din reteta preferata, legumele sunt surse de vitamine, minerale si sanatate pe care nu le putem ignora. Varietatea de gusturi, soiuri, culori si gusturi va ajuta sa nu va plictisiti de aceleasi feluri de mancare, si cu cat includeti mai multe fructe si legume in regimul alimentar obisnuit cu atat mai repede veti simti beneficiile pentru sanatate. Iar unele legume sunt surse vegetale de sanatate pe care nu trebuie sa le ignorati.

  • Avantajele extractului de stevie ca indulcitor

    Oamenii preocupati de sanatate evita sa consume zahar deoarece acesta constituie un aliment vaduvit de proprietati prin procesarea industriala.S-a constatat ca pe masura ce zaharul a fost adoptat in alimentatie s-a ajuns ca in tarile dezvoltate aproximativ 95% din populatie sa se confrunte cu afectiuni ale danturii.

  • Starea de sanatate se citeste in aspectul pielii

    Pielea este unul dintre cei mai elementari indicatori care oglindesc starea de sanatate a organismului. Cand este prea uscata, uleioasa ori cand prezinta inflamatii sub forma de acnee, ceva nu

  • Cinci plante care iti redau pofta de mancare

    Prezenta ori absenta pofetei de mancare este un indicator esential in evaluarea starii de sanatate. Lipsa poftei de mancare se manifesta prin slabire, adica printr-o stare fiziologica ce presupune scaderea greutatii corpului cu peste 15% din greutatea normala.