Alegerea proteinelor sanatoase

 Organismul nostru are nevoie de proteine pentru a dezvolta un sistem osos puternic, muschii si o piele sanatoasa.

Din cauza ca organismul nu stocheaza proteinele, acestea trebuiesc asimilate ritmic din alimente. Astfel o dieta corecta este importanta pentru un organism sanatos.

Surse de proteine:

Carne - specialistii in nutritie spun ca friptura, unele salamuri si puiul contin multe proteine dar si grasimi saturate. Spre exemplu o friptura de pana la 300 de grame contine toate proteinele de care organismul nostru are nevoie intr-o zi pentru a functiona la un nivel optim. Cu toate acestea aceeasi friptura contine si 75% din aportul zilnic de grasimi saturate.

Chiar si asa nu trebuie sa renuntati la sandwich-urile preferate si nici la o friptura care va face cu ochiul din cand in cand. Moderatia este cheia succesului. incercati sa mancati o singura data sau de doua ori pe saptamana din carnurile mentionate.

Pentru cei care adora mancarurile ce au ca ingredient principal carnea exista din fericire si optiuni ceva mai sanatoase. Puiul, curcanul, pestele si carnea de vita au grasimi mai putine si proteine destul de multe.

Soia - este bogata in proteine si contine grasimi saturate in cantitati extrem de mici. Medicii nutritionisti recomanda consumul boabelor de soia. Mancarurile cu soia pot sa inlocuiasca foarte bine retetele traditionale pe baza de carne.

Fasole, legume si nuci - toate soiurile de fasole sunt foarte bune pentru consum. Contin multe proteine, iar  mazarea uscata sau lintea pot de asemenea sa fie consumate fara griji. Si aici moderatia conteaza.

Produsele lactate sunt deseori trecute cu vederea. Acestea sunt la fel ca celelalte alimente mentionate mai sus o buna sursa de proteine. Cele mai indicate sunt iaurturile sau laptele batut obtinut din lapte proaspat nepasteurizat. Puteti prepara lapte batut in casa, dar trebuie sa folositi lapte proaspat de la surse sigure, verificat de specialisti in pietele agroalimentare.

Foto: 1

Articole asemănătoare

  • Culoarea legumelor sanatoase de toamna: portocaliu

    Portocaliul nu este o culoare intalnita frecvent in natura, dar ea se asociaza in majoritatea situatiilor cu alimentele sanatoase. Toamna, cand frunzele palesc in nuante de orange, nutritionistii ne sfatuiesc sa facem recurs la cele mai importante trei produse de sezon: morcov, cartoful dulce si dovleac.

  • Anatomia celei mai sanatoase salate “anti-cancer”

    Sub aspect nutritiv nu toate salatele sunt la fel de sanatoase. Multe dintre cele care se servesc prin restaurante sunt adevarate bombe calorice, carora le lipsesc tocmai elementele “cheie”.

  • Delicii sanatoase. Prajiturele cu fulgi de ovaz si stafide

    Prajiturelele cu fulgi de ovaz si stafide le puteti prepara pentru o masa de dimineata ori pentru gustarile dintre mese. De asemenea, cand simtiti nevoia de ceva dulce, acel ceva il puteti inlocui cu aceste prajiturele delicioase si sanatoase.

  • Ce trebuie sa stim despre productia alimentelor de baza

    Din nefericire in ziua de astazi ne pandesc foarte multe boli extrem de grave, care se formeaza din cauza chimicalelor injectate in alimente. Paradoxal aceste alimente sunt mai accesibile bugetului multora dintre noi, pe cand alimentele BIO, deci cu alte cuvinte cele sanatoase, sunt mult mai scumpe nu la indemana oricui.

  • Importanta unei alimentatii sanatoase pentru varstnici

    Consumul de alimente sanatoase inseamna in principal adoptarea unei diete care presupune preparate frumos colorate, pline de prospetime, creativitate. In plus sunt recomandate mesele in compania prietenilor si celor apropiati.