Cafeaua, un risc pentru sanatate?

cafeaua un risc pentru sanatate

Cafeaua turceasca, expresso, frappe sau capuccino, fie si o cafeluta la filtru, toate sunt irezistibile pentru majoritatea dintre noi. Pe langa gustul si mirosul imbietoare, cafeaua este pentru multi un adevarat ritual - de la preparare pana la cum, cand si unde o servesc. In zilele toride un cafe frappe pe o terasa retrasa poate fi tot ce iti doresti, iar dimineata, cand de abia deschideti ochii, o cafea proaspata este exact ceea ce aveti nevoie ca sa va hotarati sa va dati jos din pat.

Dincolo de placerea cafelei cu tot ceea ce inseamna asta, exista si o latura mai putin placuta pe care multi o ignora. E bine sa fiti constienti de aceasta latura si astfel cafeaua sa ramana o placere si nu unul dintre viciile care va afecteaza organismul.

Studiile arata ca, in cantitati moderate, cafeaua nu are efecte adverse, cantitati moderate insemnand o cana, maxim doua de cafea pe zi. Insa stiti ce se intampla cu organismul dumneavoastra daca treceti de aceasta limita?

Cafeaua are un puternic efect diuretic, consumul in exces putand duce la deshidratarea organismului dumneavoastra. Cu cat beti mai multa cafea si nu consumati alte lichide, riscati sa va deshidratati iar efectul va fi unul de oboseala, de lipsa de vlaga si nicidecum de energie. De aceea, e recomandat ca, pentru fiecare cana de cafea pe care o consumati, sa beti patru pahare de apa, pentru a nu va deshidrata.

Persoanele care beau multa cafea sunt de obicei fumatoare. Aceasta combinatie nu este una dintre cele mai reusite. Pe de o parte, fumatul duce la scaderea nivelului de calciu din organism iar pe de alta parte, consumul de cafea inlocuieste de multe ori consumul de lactate. Lipsa de calciu din organism poate duce la afectiuni grave si la cresterea riscului de osteoporoza la femei. Daca inlocuiti total laptele cu cafeaua, atunci ati putea avea probleme cu calciul si inplicit cu oasele.

Daca vreti sa ramaneti insarcinata sau sunteti deja, e recomandabil sa renuntati la cafea in aceasta perioada. Consumul prea mare de cafea poate mari timpul pana cand sa ramaneti insarcinata si creste riscul de a pierde sarcina sau de a naste prematur. In timpul sarcinii, e bine sa evitati nu numai cafeaua ci si orice alte bauturi ce contin cofeina, pentru ca aceasta strapunge placenta si devine un stimulent pentru fetus. Si in perioada alaptatului e riscant sa beti cafea deoarece poate trece cu usurinta in laptele beblusului.

Daca aveti probleme cu anemia, cel mai bine este sa beti cafeaua cu o ora inainte de masa, nu dupa. Aceasta pentru ca polifenolii din cafea pot interveni in absorbtia fierului.

E de preferat sa beti mai putina cafea si buna, decat sa beti in continuu, in loc de orice alte lichide. Nu uitati cat de importanta este hidratarea organismului si consumul de lactate. Incearcati sa inlocuiti cafeaua de cate ori este posibil cu ceaiul verde sau cu sucurile de fructe.

Si, daca nu va pouteti opri la o cafea, maxim doua pe zi, cu siguranta o sa va bucurati si o sa apreciati mai mult aroma si gustul inconfundabile ale acesteia.

Articole asemănătoare

  • Conopida - cinci beneficii pentru sanatate

    Are putine calorii, aduce destul de repede senzatia de satietate, este recomandata in diverse diete de slabire pentru ca o puteti prepara in numeroase feluri.

  • Fructele pentru sanatate

    Strugurii: un ciorchine proaspat sau sub forma de suc (un pahar pe zi) si oferim organismului fibre, minerale, o solutie naturala pentru a detoxifia organismul si a-l umple de energie. Sunt recomandati daca vrem sa slabim mai repede sau sa eliminam din apa in exces (au usor efect diuretic), mentin sanatatea pielii, a inimii si a ficatului, ajuta la functionarea rinichilor, si nu in ultimul rand relaxeaza sistemul nervos si ne fac sa fim mai putin afectati de stresul cotidian.

  • Top 4 ceaiuri medicinale pentru sanatate

    Ceaiul de musetel: unul dintre cele mai populare, il gasim sub forma de pliculete sau ca planta uscat, cu un miros usor, dulceag, gust placut pe care il recunosti imediat, si este o solutie traditionala pentru durerile usoare sau pentru raceli, simplu sau indulcit cu miere ori zahar

  • Cele mai bune surse vegetale pentru sanatate

    Crude sau gatite, ca garnitura, gustare sau parte din reteta preferata, legumele sunt surse de vitamine, minerale si sanatate pe care nu le putem ignora. Varietatea de gusturi, soiuri, culori si gusturi va ajuta sa nu va plictisiti de aceleasi feluri de mancare, si cu cat includeti mai multe fructe si legume in regimul alimentar obisnuit cu atat mai repede veti simti beneficiile pentru sanatate. Iar unele legume sunt surse vegetale de sanatate pe care nu trebuie sa le ignorati.

  • Algele, sanatate si vigoare pentru organism

    Algele si efectele lor benefice pentru sanatate sunt cunoscute pe scara larga de ceva timp si la noi in tara. Sunt comercializate in magazine cu produse naturiste sau in farmacii ca suplimente nutritive.