Fructele pentru sanatate

1. Gutuile: regleaza digestia, pot fi o alternativa naturala atunci cand apar primele semne de raceala pentru ca au multe vitamine, iar cei care sufera de anemie sau de lipsa de pofta de mancare vor avea o surpriza daca mananca o perioada cateva felii de gutuie in fiecare zi. Cruda, sub forma de dulceata sau peltea (aici problema este surplusul de zahar), gutuia este un fruct asociat toamnei, dar s-a constatat ca este indicat a fi mancata de cei cu un stomac sensibil, dar si daca vrem sa preintampinam actiunea radicalilor liberi. Gutuia este unul dintre fructele care aduc organismului cele mai mari doze de antioxidanti, asa ca nu trebuie sa le trecem cu vederea in sezonul lor.  
 


2. Perele: sunt recomandate celor care sufera de afectiuni ale sistemului circulator, dar si persoanelor cu probleme cardiace cronice. Sunt gustoase si pline de aroma, cu multe fibre, vitamina C si K, putine calorii, insa stiati ca pulpa fructului are un usor efect anti-inflamator, iar cei care le mananca frecvent au un risc mai scazut de a avea un accident cerebral? Pot fi consumate atat de diabetici, cat si de cei care au nevoie de putin mai multa energie in cursul unei zile, si interesant este ca o singura para pe zi nu doar ca ajuta la reglarea digestiei, dar calmeaza sistemul nervos, avand un efect usor sedativ. Preferabil crude, este recomandat sa le consumati cu tot cu coaja. 
 

 

3. Murele: gustoase, cu acel gust unic dulce-acrisor, proaspat, sunt fructe bogate in vitamina C si tanin. Crude se recomanda datorita efectului anti-inflamator, refac sistemul imunitar si dau mai multa energie mai ales tinerilor si copiilor, ne ajuta atunci cand avem dureri in gat sau senzatia ca se apropie o raceala de sezon, si datorita nivelului de vitamina A sunt folositoare si daca vrem sa ne pastram ochii sanatosi si cat mai tineri. Interesant este ca s-a confirmat ca murele aplicate extern, sub forma de "pansament" natural - fructe spalate si zdrobite, puse pe o rana superficiala si acoperite cu un bandaj de tifon - ajuta la vindecarea si cicatrizarea mai rapida a ranilor usoare si inflamatiilor epidermei.  
 


4. Strugurii: un ciorchine proaspat sau sub forma de suc (un pahar pe zi) si oferim organismului fibre, minerale, o solutie naturala pentru a detoxifia organismul si a-l umple de energie. Sunt recomandati daca vrem sa slabim mai repede sau sa eliminam din apa in exces (au usor efect diuretic), mentin sanatatea pielii, a inimii si a ficatului, ajuta la functionarea rinichilor, si nu in ultimul rand relaxeaza sistemul nervos si ne fac sa fim mai putin afectati de stresul cotidian.

Foto: publicdomainpictures.net, urltarget.com,

Articole asemănătoare

  • Conopida - cinci beneficii pentru sanatate

    Are putine calorii, aduce destul de repede senzatia de satietate, este recomandata in diverse diete de slabire pentru ca o puteti prepara in numeroase feluri.

  • Top 4 ceaiuri medicinale pentru sanatate

    Ceaiul de musetel: unul dintre cele mai populare, il gasim sub forma de pliculete sau ca planta uscat, cu un miros usor, dulceag, gust placut pe care il recunosti imediat, si este o solutie traditionala pentru durerile usoare sau pentru raceli, simplu sau indulcit cu miere ori zahar

  • Despre fragi – gustosi si sanatosi

    Fragul, cu un gust mai bun parca decat oricare altul, este o comoara pentru sanatate. Tufele de fragi pot ajunge la maturitate la o inaltime de 20 de centimetri, incep sa infloreasca din luna aprilie, iar fructele se coc din luna mai pana spre sfarsitul lui iulie. Fragii sunt bogati in vitamine si minerale, contin vitaminele A, B1, E, C, B2, dar si potasiu, sodiu, calciu, magneziu, fier si fosfor

  • Cele mai bune surse vegetale pentru sanatate

    Crude sau gatite, ca garnitura, gustare sau parte din reteta preferata, legumele sunt surse de vitamine, minerale si sanatate pe care nu le putem ignora. Varietatea de gusturi, soiuri, culori si gusturi va ajuta sa nu va plictisiti de aceleasi feluri de mancare, si cu cat includeti mai multe fructe si legume in regimul alimentar obisnuit cu atat mai repede veti simti beneficiile pentru sanatate. Iar unele legume sunt surse vegetale de sanatate pe care nu trebuie sa le ignorati.

  • Fructele deshidratate ingrasa

    Pe vremuri, oamenii uscau fructele pentru a le conserva si consuma in timpul sezonului rece.