Calatoriile si pastrarea unei alimentatii sanatoase

 In prezent, incepem pregatirile pentru a pleca in calatorii, in concediu, acordand mai multa atentie bagajelor decat alimentelor consumate pana la destinatie.

Traind intr-o perioada in care mancarea de la fast food-uri si sandwich-urile ambalate frumos in culori "proaspete" sunt considerate a fi bune deoarece tin de foame, sanatatea ramanand pe ultimul loc.

Nu aveti multe lucruri de facut pentru a reduce considerabil sansele de a va imbolnavi intr-o excursie.

Pentru a ramane sanatosi in calatorii incercati sa respectati urmatoarele aspecte:

1. Beti cat mai multa apa si in cazul in care zburati cu avionul incercati sa aveti mereu la indemana o sticla cu lichide. Aveti grija in tarile exotice sau cele cu un grad scazut de dezvoltare. Apa de la robinet poate fi contaminata cu diverse bacterii si pentru a evita bolile ar trebui sa evitati si apa de la robinet.

De asemenea incercati sa evitati si legumele crude, inclusiv spalarea lor cu apa de la robinet si fructele care nu au o coaja groasa la exterior. Carnea sau pestele, produsele lactate si produsele alimentare lasate in soare, achizitionate din locuri neautorizate, nu sunt nici ele recomandate pentru consum.

Alimentele sigure in tarile subdezvoltate si cu un rating scazut acordat calitatii vietii sunt: fructele si legumele fierte, fructele acoperite cu o coaja groasa (citrice, banane, pepeni galbeni), carnea de porc sau de peste si produsele lactate achizitionate de la fabricile mari sau din comert de la vanzatorii autorizati.

Mancati multe supe si alimente cu o concentratie mare de apa precum salata sau castravetii. Totodata, daca obisnuiti sa beti cafea, nu uitati ca bauturile ce contin cofeina sunt deshidratante.

2. Apelati cu incredere la suplimentele alimentare. Amestecurile de plante protejeaza organismul impotriva racelii sau gripei.

3. Odihniti-va cat mai mult posibil si nu uitati ca un consum regulat de produse alimentare bogate in multivitamine ajuta la mentinerea corpului intr-o forma de zile mari.

Utilizati cat mai des cu putinta tehnici de detensionare si relaxati-va. Purtati la dumneavoastra CD-uri cu muzica linistitoare si relaxanta.

4. Consultati medicul si intrebati-l daca modificarea alimentatiei si clima destinatiei poate avea afecte negative asupra sanatatii.

5. Spalati-va des pe maini. Este lucrul de baza pe care il puteti face pentru a ramane sanatosi. In zonele aglomerate riscul de imbolnavire este mai mare.

6. In cazul in care va deplasati cu masina incercati sa ocoliti restaurantele de tip fast-food. Ele au in meniu mancaruri care ofera senzatia de satietate chiar daca sunt consumate in cantitati mici. Cel mai bine ar fi sa va preparati de acasa ce veti consuma pe parcursul drumului.

7. De asemenea informati-va in legatura cu vaccinurile impotriva malariei sau altor boli specifice unor tari precum Egipt, Africa, India, etc.

Respectand aceste cateva mici reguli veti ocoli multe boli si veti avea un concediu linistit, lipsit de grija problemelor de sanatate.

Articole asemănătoare

  • Dulciurile isi dezvaluie treptat avantajele

    Foarte multi considera dulciurile piedici in calea unei alimentatii sanatoase, si vad nevoia de a manca dulce drept un “pacat”.

  • Carbohidrati buni si rai

    Carbohidratii sunt o parte importanta a unei alimentatii sanatoase. Cand vine vorba insa de cei rai si cei buni, discutiile devin mai complicate.

  • 6 sfaturi sanatoase pentru a slabi

    Pierderea kilogramelor nedorite dar si pastrarea unei siluete potrivite depind in cea mai mare parte de ce mancati si cate exercitii faceti zilnic.

  • Importanta unei alimentatii sanatoase pentru varstnici

    Consumul de alimente sanatoase inseamna in principal adoptarea unei diete care presupune preparate frumos colorate, pline de prospetime, creativitate. In plus sunt recomandate mesele in compania prietenilor si celor apropiati.

  • Care sunt beneficiile produselor ecologice ?

    In ultimele decenii multe persoane au descoperit, au vazut si au simtit beneficiile unei alimentatii sanatoase, organice. Chimicalele artificiale nu intra in discutie cand pomenim de gradinaritul ecologic.