Cancerul - legumele si fructele ne protejeaza cel mai bine

 

Alimentatia influenteaza formarea bolilor canceroase - acest lucru este astazi dovedit de catre medicii si cercetatorii din toata lumea! Aproximativ o treime din toate cazurile de imbolnavire cu cancer au o stransa legatura cu deprinderile pe care le avem in ceea ce priveste hrana de zi cu zi. Bineinteles ca pe langa aceasta sunt si alti factori care joaca un rol foarte important. Fumatul spre exemplu, alcoolul, ereditatea sau diferitele infectii duc la imbolnavirea cu aceasta boala necrutatoare.

Niciun om nu se hraneste doar cu alimente puse pe gratar sau cu vitamina C. Cercetatorii au constatat insa ca legumele si fructele in cantitati mari, produsele din faina integrala si alimente cu cat mai putina grasime cu putinta sunt armele cu care putem preveni aparitia cancerului. De asemenea vitaminele E si C, carotinoidele, seleniul lupta pentru aceeasi cauza.

Alimentatia si cancerul de colon
Cancerul de colon a devenit in ultimul timp una dintre cele mai raspandita forma de cancer mai ales in cazul femeilor. Circa in jur de 20.000 de barbati si femei se imbolnavesc anual in Romania de aceasta boala. Obiceiurile de alimentatie sunt raspunzatoare pentru formarea tumorile de pe intestinul gros, insa si activitatea fizica foarte redusa.

Cine serveste mese slabe in grasimi de orice fel cu multe legume, fructe, produse de panificatie din cereale integrale si peste si are o viata activa din punct de vedere sportiv se poate proteja foarte bine impotriva cancerului de colon. Pana in prezent studiile au demonstrat ca cele mai eficiente legume sunt rosiile.

Concluzia  este ca o alimentatie sanatoasa, bogata in legume si fructe si saraca in grasimi, arsuri sau prajeli ne protejeaza sanatatea de oricefel de forma de cancer, chiar si de cele care nu au nicio legatura cu aparatul digestiv (cancerul de plamani de exemplu).

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Cinci alimente care te intineresc

    Ardeiul gras rosu este perfect in salate, copt, pus pe o sandvis sau ca o gustare intre mese, insa dincolo de gust ofera organismului antioxidanti (unul dintre cele mai bune alimente pentru un aspect mai tanar) care ne ajuta sa ne simtim mai bine, multa vitamina C, au proprietati anti-inflamatorii si ajuta tenul sa reziste mai bine la soare, poluare, toxinele din aer. Este de preferat sa il mancam crud, intr-o salata sau taiata in felii, ca gustare, decat gatit.

  • Primavara si iazul din gradina

    Primavara este anotimpul schimbarilor nu numai cat priveste natura si ritmul biologic al plantelor si vietuitoarelor, dar si din perspectiva activitatilor intreprinse. Iazul ar trebui sa fie curatat cel putin o data pe an, desi cel mai bine ar fi de doua ori, toamna si la inceputul primaverii.

  • Locul de munca de acasa favorizeaza obezitatea

    Intre cei patru pereti de acasa ne simtim cel mai bine, iar daca am putea lucra de acasa ar fi un lucru minunat. Multi isi permit acest “lux”

  • Salata de scrumbie cu sfecla rosie

    In ultima vreme, salatele avand ca ingredient principal pestele sunt tot mai cautate, intrucat carnea de peste se asimileaza cel mai bine dintre toate celelalte feluri de carne. Pentru a beneficia de consumul de peste, incercati salata de scrumbie cu sfecla rosie.

  • Totul despre vitamina soarelui

    In anotimul rece ceea ce ne lipseste cel mai mult din organism este vitamina D - substanta minune care ne daruieste lumina si soare. Sunt de ajutor preparatele care contin aceasta vitamina?