Cardamomul in alimentatie


Cardamomul este una dintre cele mai vechi si pretioase mirodenii din lume. Din acest motiv este si una dintre cele mai scumpe, dupa sofran, vanilie si trufe. In Orientul Mijlociu, praful de cardamom verde este utilizat ca si condiment pentru mancarurile dulci, dar si ca aroma traditionala in ceai si cafea. Populatia din nordul Europei aromeaza folosind cardamom painile, preparatele de patiserie si dulciurile.

Planta are un parfum deosebit, fin si puternic, dulce si iute, ce lasa pe limba un  gust de lamaie, camfor si portocala.In pastaile inchise, aroma poate rezista un an. Cardamomul este cunoscut drept condiment din Antichitate. Pe vremea egiptenilor, era folosit pentru improspatarea respiratiei si albirea dintilor, iar indienii il recomandau pentru tratarea afectiunilor renale, a bolilor de piele, dar si a obezitatii.

Prin compusii pe care ii contine cardamomul poate avea intr-adevar o serie de beneficii pentru sistemul digestiv, imbunatatind digestia si crescand apetitul. De asemenea, ajuta la reducerea gazelor in tubul digestiv, prevenind greata si varsaturile. Cardamomul este foarte bun si in tratarea racelilor, sau in tratarea ulcerelor bucale.

Ceaiul preparat din cardamom si scortisoara este utilizat pentru a trata probleme raguseala, sau durerile in gat. In tratarea diverselor intoxicatii, se recomanda consumul zilnic, pe stomacul gol, a 10 seminte intregi de cardamom.

Cantitati recomandate (pentru 500 g):
• Carne rosie: 2 lingurite seminte (10 ml)
• Carne alba: 2 lingurite seminte (10 ml)
• Vegetale: 1 lingurita si jumatate (7 ml)
• Carbohidrati: 1 lingurita si jumatate (5 ml)

Sursa foto: Wikipedia.org

I. C.

Articole asemănătoare

  • Lamaia in terapiile naturiste

    Pusa in ceai, folosita in deserturi sau pentru diverse tratamente cosmetice, dar mai ales ca remediu in tratarea racelilor, lamaia este cunoscuta ca una dintre principalele surse de vitamina C in alimentatie.

  • Pestele crud, benefic pentru organism

    Este gustos, extrem de hranitor si ofera numeroase beneficii organismului. Acestea sunt doar trei dintre motivele pentru care ar trebui sa acorzi mai multa atentie pestelui in alimentatie. Cu toate acestea, calitatile pestelui sunt tot atat de variate pe cat sunt de diverse speciile si modurile de preparare.

  • Pene cu legume si sos provensal

    Introduse in alimentatie cu moderatie, pastele aduc doar beneficii, atat prin gust cat si prin calitatile nutritive.

  • Mancare de linte. Reteta pentru zilele de post

    Lintea este o leguma asemanatoare fasolei dar mai putin folosita decat aceasta in alimentatie. Nu pentru ca ar fi umbrita de blestemul unor defecte, insa atitudinea romanului in fata a tot ceea ce este nou s-a dovedit de fiecare data conservatoare.

  • Cat de importanta este diversitatea in alimentatie?

    A respecta o dieta variata inseamna a gasi un echilibru intre toate sursele de nutrienti trebuincioase organismului. Nici un aliment sau categorie de alimente din lume, indiferent de complexitatea ori importanta ce i se acorda, nu contine