Cinci motive pentru care este bine sa mancam rodii

Cu multa vitamina C, A, B6 sau B12, antioxidanti, fibre, fier, potasiu si magneziu, putine calorii si un gust placut, dulce-acrisor, rodia poate fi fructul perfect pentru orice moment al zilei, o gustare sanatoasa, racoritoare si care va da corpului un plus de energie.

1. Este o alegere excelenta in curele de slabire, pentru ca are putine calorii, satisface pofta de dulce – sau pur si simplu poate fi aleasa cand avem nevoie sa rontaim ceva – are un gust plin, exotic, aparte, si poate fi consumata si sub forma de suc sau putem adauga samburii de rodie in salate si gustari pe baza de fructe si legume. Ajuta organismul sa simta mai repede senzatia de satietate si datorita fibrelor si mineralelor regleaza digestia si ne va ajuta pe termen mediu si lung sa eliminam mai usor toxinele din organism.

2. Cum are efecte anti-inflamatoare, rodia poate fi recomandata si pentru a trata artrita si a reduce durerile, o solutie naturala si sanatoasa care vine astfel in completarea tratamentului medicamentos.

3. Potrivit cercetarilor recente rodiile sunt recomandate celor care sufera de hipertensiune arteriala (sau isi doresc sa previna pe cat posibil aceasta afectiune) si in plus vor proteja inima, ficatul sau rinichii, avand proprietati anti-inflamatorii si detoxifiante. Cantitatea ridicata de fibre protejeaza si ajuta sistemul digestiv.

4. Substantele din rodii ajuta la prevenirea anumitor tipuri de cancer, statistic cei care mananca des acest fruct delicios avand sanse mai mici sa se imbolnaveasca. Sucul, extractul de rodie sau samburii alaturi de o portie de iaurt sau intr-o salata de fructe vor reduce astfel riscul daca le faceti loc mai des in meniul cotidian.

5. Cei care beau des suc de rodii sau aleg acest frecvent acest fruct pentru o gustare vor avea un sistem imunitar mai puternic (cu atat mai util in special in sezonul rece) si mai multa energie in fiecare zi, fiind o optiune buna si pentru cei care fac sport sau efort fizic intens. Rodiile previn imbatranirea celulara si sunt recomandate la orice varsta, iar datorita cantitatii mari de minerale si vitamine sunt bune si in cazurile de anemie sau pentru convalescenti.

Foto: piqsels.com

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care este bine sa mancam mai des ciuperci

    De padure sau de crescatorie, pline de savoare si cu un gust in care se intalnesc note diverse, de la cele de pamant si verdeata la cele acrisoare sau dulcegi, ciupercile sunt satioase, versatile, au relativ putine calorii si pot fi folosite pentru o gama larga de preparate.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci mai des broccoli

    Broccoli este o excelenta sursa de vitamina A, B, C si K, dar si de potasiu, acid folic, fosfor sau mangan, alaturi de antioxidanti.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mancam ciocolata neagra

    O buna sursa de antioxidanti, ciocolata neagra cu gustul ei intens de cacao, putin amarui, este un aliat esential in lupta impotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi in organism.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mancam curmale

    Sunt fructe bogate in fibre, asa ca sistemul digestiv va beneficia din plin de acest aport atat de benefic. Consumate frecvent, curmalele usureaza digestia, regleaza tranzitul intestinal si previn constipatia. Le puteti include in meniu la dejun sau ca gustare dintre mese, induc repede senzatia de satietate, dar au multe calorii.

  • Cinci motive pentru care este bine sa bei suc de morcovi

    Cu multa vitamina A, C si antioxidanti, sucul proaspat de morcovi (simplu, cu putina miere sau cu putin suc de portocale) este foarte bun pentru a intari sistemul imunitar, mai ales in apropierea anotimpului rece, cand apar si gripele de sezon.