Cinci motive pentru care sa mananci migdale crude

Delicioase si satioase, o gustare potrivita pentru orice moment al zilei, migdalele crude sunt si o bogata sursa de vitamine si sanatate, una din acele alternative recomandate la produsele de patiserie sau suplimentele alimentare din farmacii. Daca ne-am obisnuit cu ele prajite si eventual pudrate fin cu sare, migdalele sunt mult mai bune consumate in stare cruda, si ne vor oferi nu doar un plus de energie si vitalitate, dar vor oferi organismului si o gama deloc neglijabila de beneficii. Au in componenta fibre, vitamina E, C, D si K, magneziu, proteine, acizi grasi, fosfor, calciu, zinc si lista poate continua. Puteti incerca sa inmuiati migdalele in apa calduta inainte de a le manca daca vreti sa le digerati mai usor. 
 
1. Dincolo de gust, o portie mica de migdale (doua linguri cu varf) va ofera energia de care aveti nevoie in cursul diminetii sau dupa masa de pranz, cand deja oboseala isi face simtita prezenta si pare ca nu ne mai putem concentra la ce avem de facut. Inlocuiti cu migdale dulciurile sau produsele de patiserie, dar folositi-le si ca un substitut pentru sucurile energizante, dulci, sau pentru cafea. Si cum induc mai repede senzatia de satietate nu doar ca veti simti nevoia sa mancati mai putin, dar le puteti folosi si pentru a va mentine greutatea corporala sau in dietele de slabire. 
 
2. Consumul regulat de migdale crude reduce riscul de infarct, reduce tensiunea arteriala. ajuta la intretinerea sistemului cardiovascular, scade nivelul de colesterol din organism si in timp ne va mentine mai tineri si mai energici. Daca uleiurile esentiale de migdale si cremele cu extract de migdale sunt folosite pe scara larga in tratamentele cosmetice de ce sa nu oferim intregului organism aceasta gustare gustoasa si sanatoasa?
 
3. In timp migdalele ne mentin sistemul nervos, imbunatatesc activitatea cerebrala si in special memoria, iar peste ani reduc riscul de Alzheimer. 
 
4. Migdalele mancate zilnic ne ajuta sa avem o digestie mai usoara (mai ales daca le inmuiem inainte de a le consuma), accelereaza metabolismul si daca nu depasim cantitatea zilnica recomandata (aproximativ 50 de grame) nici nu ne vom ingrasa. Iar organismul va primi un plus de nutrienti si energie intr-un mod placut si atat de simplu. 
 
5. Doar o mana de migdale crude mancate zilnic ne ajuta sa avem o dantura mai sanatoasa pentru ca ajuta la eliminarea mai usoara a tartrului pe cale naturala, inainte de a ajunge pe scaunul stomatologului. Dinti mai puternici si mai putin placa bacteriana mancand pur si simplu migdale.

Foto: barbutonatural.com

 

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care trebuie sa mananci nuci pecan

    Mai putin cunoscute si apreciate decat nucile clasice, nucile pecan au inceput totusi in ultimii ani sa fie alese ca o gustare sanatoasa, gustoasa si plina de vitamine si nutrienti. Sunt mai dulci decat nucile cu care suntem obisnuiti, au un continut ridicat de grasimi benefice pentru organismul nostru, au un nivel ridicat de proteine, lipide si multi, foarte multi antioxidanti alaturi de vitamina E si A.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci castraveti

    Legume indicate in perioada caniculara pentru ca ajuta la hidratarea organismului, cu putine calorii, castravetii contin multa vitamina A si vitamina C, vitamina E, enzime utile pentru o digestie mai usoara, saruri minerale (magneziu, potasiu, fier, calciu), iar consumul regulat ajuta la prevenirea actiunii nefaste a radicalilor liberi.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci ardei iute

    Ardeiul iute rosu are un nivel ridicat de betacaroten, esential pentru buna functionare a organismului, si consumat de preferinta crud va ajuta sa aveti un sistem imunitar mai puternic si sa rezistati in fata infectiilor si bolilor de sezon.

  • Cinci motive pentru care trebuie sa mancati pere

    Perele mancate crude, ca o gustare sanatoasa, s-au dovedit eficiente in intarirea sistemului imunitar, mai ales pe masura ce se apropie anotimpul rece, perioada care va aduce cu ea si numeroase raceli si gripe.

  • Cinci motive pentru care sa incepi o cura cu seminte de in

    In semintele de in vom gasi antioxidanti, acizi grasi, fibre, vitamina B1, dar si magneziu, cupru, fosfor.