Dieta mediteraneana - 3 reguli importante

 Foto: eatingwell.com

- Pentru a urma un regim alimentar sanatos nu este necesar sa calatoriti pana in Italia sau Grecia ca sa aflati secretele unei diete mediteraneene. De ce tocmai aceasta dieta? Pentru ca este considerata cea mai sanatoasa din lume si nu impune restrictii.

Inafara de regimul alimentar sanatos, aceasta dieta este completata de plimbari in aer liber si un stil general de viata menit sa evite stresul.

Ingredientele principale din bucataria mediteraneana sunt uleiul de masline, legumele si fructele proaspete, pestele, cerealele integrale si cantitati moderate de carne si vin. Cu un gust deosebit, aceste bucate protejeaza inima, normalizeaza tensiunea si ofera organismului nutrientii necesari pentru a functiona optim.

Prima regula importanta in dieta mediteraneana ce ar trebui adoptata indiferent de regimul alimentar urmat, fie ca acesta este unul pentru a slabi sau menit sa va pastreze sanatatea, ar fi sa va feriti de prea multe mese in oras.

Cel mai indicat, conform specialistilor in nutritie, ar fi sa va aprovizionati camara si sa gatiti acasa. Aceasta optiune este recomandata deoarece acasa aveti un control mai mare asupra portiilor si caloriilor, iar grija fata de alimente proaspete este mult mai mare. De asemenea, gatind acasa aveti mai multa grija la cantitatile de sare adaugate in mancarurile preparate, iar produsele pe care le veti alege cu siguranta vor fi cele sanatoase din cereale integrale si congelate doar in rare cazuri.

Potrivit regulei numarul doi, proteinele consumate ar trebui sa fie cele din compozitia pestelui si fasolelor. Daca de regula nu consumati carne, proteinele din fasole, nuci si alte plante sunt cele mai sanatoase si recomandate de nutritionisti deoarece acestea sunt cele mai sanatoase. Nu contin grasimi saturate decat in cantitati foarte mici.

Cea de-a treia regula spune ca cel mai bun si sanatos ulei este cel de masline si cel obtinut din plante precum canola sau nuci.

Articole asemănătoare

  • Tunderea de toamna la pomii fructiferi

    Oricine are o gradina sau livada langa casa si viseaza la propria rezerva de fructe proaspete trebuie sa cunoasca cateva reguli elementare de intretinere si recoltare. Chiar daca nu s-ar spune, taierea sau tunderea pomilor este una dintre cele mai importante lucruri pe care le are de facut un gradinar la inceputul toamnei.

  • Esti fan Halloween? Atunci nu risipi semintele de dovleac

    Daca tot transformi dovleacul intr-un felinar pentru noaptea de Halloween, ar fi pacat sa nu colectezi semintele in vederea valorificarii. Efortul si timpul pierdut sunt minime, in schimb, benficiile intrec orice asteptari.

  • Carnea de peste si acizii grasi Omega 3

    Pestele este un aliment permanent laudat de nutritionisti, care nu trebuie sa lipseasca in vreo saptamana din dieta. Gustul variat al diferitelor sortimente este in masura sa le faca oamenilor viata mai placuta si mai sanatoasa.

  • Dieta poate preveni o boala precum Alzheimer?

    Alzheimer, o boala asociata cu pierderea in timp a amintirilor despre cei dragi din jurul nostru, cu probleme legate de uitarea propriei istorii

  • Zahar rafinat sau nerafinat?

    Intr-o perioada in care inmultirea cazurilor de diabet se produce alarmant, este absolut necesar ca oamenii sa-si indrepte atentia din vreme spre alimentatia lor.