Fructele si legumele: vitamine, antioxidanti si energie

 Fructele si legumele au calorii putine si ofera foarte multe beneficii organismului. Cu cat sunt mai proaspete cu atat mai bine. Daca v-ati hotarat sa adoptati o alimentatie care sa va aduca starea sanatoasa de bine pe care o cautati de mult timp trebuie sa nu uitati ca fructele si legumele contin foarte multe vitamine, minerale si multi nutrienti.

Fructele si legumele ar trebui sa fie incluse in meniul fiecarei mese si totodata ar trebui sa fie prima optiune atunci cand doriti sa luati o gustare. Incercati sa mancati cel putin de cinci ori pe zi legume si fructe. Acestea contin atioxidanti si alti nutrienti ce ajuta la prevenirea cancerului si altor boli.

Legumele care au culoarea verde contin mult calciu, magneziu, fier, potasiu, zinc, vitamina A, C, E si K. De asemenea legumele verzi au efecte benefice asupra sistemului respirator si ajuta la eliminarea toxinelor din sange.

Legumele dulci. Consumandu-le veti avea in meniul fiecarei mese un dulce sanatos ce va va potoli pofta pentru anumite dulciuri din comert. Legumele care ajuta la mentinerea glicemiei la un nivel optim sunt porumbul, morcovii, ridichiile, cartofii dulci si ceapa.

De asemenea, mancand o varietate larga de fructe ajutati organismul sa ramana intr-o forma sanatoasa. Afinele sunt foarte cunoscute pentru proprietatea de a proteja organismul de cancer, merele contin fibre, portocalele vitamina C.

Evitati sucurile din fructe gasite in comert si legumele conservate. Acestea contin mult zahar.

Articole asemănătoare

  • Patru fructe pentru o piele mai sanatoasa

    Se recomanda sa mancati un mar pe zi, oferind astfel organismului si fibre, minerale si alte vitamine, dar si mai multa forta si energie

  • Fructele si legumele lunii Ianuare

    Fiind luna de dupa sarbatori si miezul iernii, ianuarie este o perioada mai delicata pentru sanatatea organismului. Printre principalele motive s-ar numara stresul si kilogramele acumulate dar si lipsa aparenta de surse veritabile de vitamine.

  • Fructele de mare. Ce sunt si cum ne ajuta?

    Fructele si legumele naturale nu sunt singurele alimente sanatoase, ci poate doar cele mai populare si intrebuintate

  • Mere coapte si umplute cu miere si stafide

    Apetisante de la prima vedere, merele coapte si umplute cu miere si stafide sunt pur si simplu delicioase. Ingredientele necesare pentru prepararea acestei retete sunt:

  • Natura, resursa miraculoasa de vitamine si minerale

    Cu totii stim ca este mult mai bine sa mancam fructe si legume decat sa luam cateva pilule ce contin vitamine si minerale. Ce ar trebui sa stim insa mai exact este aportul pe care il aduc fructele si legumele comparativ cu pilulele si bineinteles procesul de metabolizare.