Legume si fructe pentru un par mai sanatos

 
1. Portocalele: pentru un par sanatos aveti nevoie de vitamina C, de multa vitamina C. Si cel mai simplu si sanatos este ca in locul unui drum la cea mai apropiata farmacie sa incepeti sa mancati cat mai des portocale, dar si alte citrice, ca gustare, desert sau sub forma de suc. Protejandu-va de actiunea radicalilor liberi si punand la dispozitia organismului antioxidanti, citricele sunt una dintre cele mai accesibile metode de a va simti mai bine, de a avea mai multa energie si a va feri de racelile de sezon. Si in afara de portocale sau mandarine in fiecare zi puteti folosi si sucul proaspat de lamaie ca o masca naturala pentru par, imbunatatind circulatia sangelui in zona scalpului si indepartand cel putin partial matreata.  
 
2. Castraveti: in salate sau sandvisuri sunt o buna sursa de vitamina A si C, revigoreaza organismul, da mai repede senzatia de satietate, si mai ascunde un "secret" - este o sursa importanta de silica, mineral foarte important pentru crestera si intretinerea parului. Motiv pentru care il gasiti adesea in suplimente alimentare recomandate tocmai pentru o podoaba capilara afectata de inaintarea in varsta si degradata, si rolul sau este de a preveni rupere si despicarea firelor, de a face parul sa creasca mai repede si mai des, mai stralucitor si mai putin uscat. Si fructul de mango sau telina sunt bune surse de silica, dar castravetii sunt o alegere alimentara pe care o facem mult mai des. Si bananele au silica, si daca se numara printre fructele preferate ar putea fi o alta optiune recomandata.  

3. Migdalele: aveti nevoie de multa vitamina E pentru un par sanatos, plin de viata si puternic, iar intr-o portie de migdale veti mai gasi magneziu,  acizi grasi, potasiu, acid folic, biotina (compus esential pentru un fir de par suplu si rezistent). Cum au destul de multe calorii nu trebuie sa le adoptati ca gustare daca aveti probleme cu greutatea sau vreti sa slabiti, insa in timp diferenta se va face simtita si parul va fi mai rezistent, va cadea mai putin si va fi mai stralucitor, si asta fara tratamente complicate si costisitoare. Iar daca vreti sa alte surse alimentare pentru biotina puteti alege morcovii, cartofii dulci sau rosiile si castanele.  

4. Spanac: recomandat in special daca parul este foarte uscat, se rupe usor, este lipsit de stralucire si volum, pentru ca adesea principalul "vinovat" este deficitul de fier. In salate sau in diverse retete, spanacul are vitamina C, vitamina A, fier, zinc, dar ofera organismului si hidratarea atat de necesara, si firul ar trebui sa devina in timp mai lucios si mai puternic. De ce sa nu incercati o schimbare a dietei inaintea unor tratamente mai dificile?

Foto: mypublicdomainpictures.com, publicdomainpictures.net,

Articole asemănătoare

  • Smoothie cu prune si cirese pentru un somn mai odihnitor

    O solutie naturala pentru un somn mai linistit, aceasta reteta ofera corpului melatonina (ciresele bine coapte), aroma usor picanta a ghimbirului (cu antioxidanti si efect antiinflamator) si scortisoara cu aroma ei exotica (calmeaza sistemul nervos), alaturi de fibrele si vitaminele din prune.

  • Trucuri si idei pentru gradina

    Puteti folosi resturile de legume si fructe din bucatarie pentru a fertiliza pamantul din gradina. Cojile de banana, de ou, de legume, bucatelele ramase, cotoarele de mar se pun in blender, se mixeaza bine, iar amestecul se toarna in gropite sau santuri mici sapate in gradina. Se acopera si se lasa pentru cel putin o luna inainte de a planta altceva in acel loc.

  • Legume si fructe pentru un sistem imunitar mai puternic

    In perioada rece organismul are nevoie mai mult decat oricand de un sistem imunitar cat mai rezistent in fata racelilor de sezon, si in loc de medicamente ati putea adauga mai multe fructe si legume in meniul zilnic.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci castraveti

    Legume indicate in perioada caniculara pentru ca ajuta la hidratarea organismului, cu putine calorii, castravetii contin multa vitamina A si vitamina C, vitamina E, enzime utile pentru o digestie mai usoara, saruri minerale (magneziu, potasiu, fier, calciu), iar consumul regulat ajuta la prevenirea actiunii nefaste a radicalilor liberi.

  • Cinci solutii naturiste pentru un ficat mai sanatos

    Merele: se spune pe buna dreptate ca un mar pe zi tine doctorul departe, si datorita vitaminelor si pectinei acest fruct este mai mult decat o recomandare, devenind o necesitate. Indiferent de soi si de varietate, fie ca preferam mere galbene, verzi sau rosii, este recomandat sa le mancam crude, cu tot cu coaja. In afara substantelor nutritive marul ajuta organismul sa elimine mai repede toxinele, in special cele din tractul digestiv, iar "misiunea" ficatului va deveni astfel mai usoara.