Painea alba - un aliment daunator

Foto: myrecipes.com

 Desi produsele consumate pe parcursul unei saptamani si al unei zile sunt permanent diversificate, exista o categorie de alimente a caror utilizare este neintrerupta: produsele de panificatie.

 

Dat fiind contactul permanent cu ele, este foarte important sa cunoastem implicatiile pe care le au asupra sanatatii noastre. Din gama variata a produselor de panificatie, painea alba care este si cea mai populara, se remarca prin efectul daunator asupra organismului.

 

Studiile au demonstrat in repetate randuri ca painea alba creste riscul imbolnavirii de cancer, afecteaza digestia si ingrasa. In urma proceselor de obtinere a fainii albe rafinate aproape toti nutrientii si fibrele din cereale se pierd. Ceea ce a ramas este spalat cu agenti chimici (printre care oxid de azot si clor) si uscat la temperaturi ridicate, pierzandu-se in acest fel multe componente hranitoare.

 

Comparativ cu cerealele din care a fost obtinuta, faina rafinata ajunge sa detina in final 50% mai putin calciu si potasiu, 70% mai putin fosfor si 92% mai putin magneziu.

 

Painea alba are de asemenea un indice glicemic ridicat comparativ cu graul, ceea ce inseamna ca mareste rapid cantitatea de zahar din sange. Carbohidratii sunt descompusi cu rapiditate in procesul digestiei iar in consecinta glucoza din organism creste in acelasi ritm.

 

Alt efect negativ al consumului de paine este cresterea nivelului de colesterol "rau" (LDL) din sange. Cu timpul poate da nastere la numeroase afectiuni ale inimii, precum tromboza sau hipertensiunea arteriala, din cauza acumularii pe vasele sanguine. 

    

Metabolismul este alt element care sufera modificari in urma consumului de paine alba. Intrucat este incetinit, procesele digestive se desfasoara mai lent iar depozitarea grasimilor mai intens. Acesta reprezinta si motivul pentru care painea alba este exclusa totdeauna din curele de slabire.

 

Lipsa fibrelor vegetale din alimentatie sau prezenta lor in cantitati foarte mici este o problema majora pentru tractul digestiv, si in special pentru intestine. Cancerul de colon constituie o potentiala afectiune ce se poate declansa pe seama acestui lucru.

 

Renuntarea la consumul oricarui tip de paine ar fi o greseala atata vreme cat in comert exista multe alternative sanatoase. Cea mai recomandata este painea integrala, a carei faina nu este supusa agentilor chimici in procesul de rafinare si care contine toate substantele nutritive si fibrele provenite din grau.

Articole asemănătoare

  • Varza rosie in medicina naturista

    Consumata adesea sub forma de salata (simpla sau cu morcovi, telina, mere), murata, coapta sau calita, varza rosie nu este doar foarte gustoasa ci si un aliment plin de vitamina A, B1, B6, E, multe fibre, multe minerale, asa ca in afara utilizarii in gastronomie o vom intalni adesea in medicina traditionala, naturista, fiind recomandata pentru prevenirea si tratarea mai multor afectiuni.

  • Cat de importanta este diversitatea in alimentatie?

    A respecta o dieta variata inseamna a gasi un echilibru intre toate sursele de nutrienti trebuincioase organismului. Nici un aliment sau categorie de alimente din lume, indiferent de complexitatea ori importanta ce i se acorda, nu contine

  • Dovleacul – un aliment de toamna care iti imbunateste sanatatea

    Pe masura ce un anotimp il inlocuieste pe altul, regimul alimentar si preferintele culinare se schimba deopotriva.

  • Dieta pe baza de grapefruit

    Ideea ca in lupta cu kilogramele un aliment ar putea conduce, de unul singur, la rezultate miraculoase este frecvent criticata.

  • Salata cu oua de prepelita, morcov ras si varza alba

    Daca va ganditi ce sa mai mancati la serviciu, puteti alege o salata cu oua de prepelita, morcov ras si varza alba. Un ou de prepelita contine de 5 ori mai mult fosfor decat oul de gaina.