Porumbul, un aliment sanatos

 Porumbul (Zea Mays) este o planta erbacee, care a aparut prima data in Mexic, in urma cu aproximativ 9000 de ani. Mai tarziu, spre sfarsitul secolului XV si inceputul secolului XVI, s-a raspandit in intreaga lume.

Porumbul, inafara de a fi un aliment de baza, a avut un important rol in comert.

Porumbul este o sursa bogata de hidrati de carbon, vitamina B, proteine si minerale.

Porumbul se planteaza de la inceputul lunii aprilie pana la sfarsitul lunii mai. Dupa aproximativ trei saptamani acesta rasare din pamant si se dezvolta normal daca are parte de conditii meteo prielnice.

Porumbul este intrebuintat sub diverse forme. Inafara de utilizarea in industria alimentara, este folosit si ca furaje sau siloz pentru animale.

Oamenii il consuma sub forma de popcorn (floricele), terci de cereale, mamaliga, fulgi de porumb, faina de porumb, bauturi, etc.

Painea facuta din porumb este hranitoare si gustoasa, usor de digerat.

Din punct de vedere industrial, porumbul este intrebuintat in procesul de transformare a materialelor plastice si a tesaturilor.

Etanolul, produs din porumb, este folosit ca aditiv in componenta gazului deoarece scade emisiile poluante ale acestuia.

Etanolul sau alcoolul etilic este obtinut din cereale sau din fructe si este utilizat la prepararea diverselor bauturi alcoolice, ca dezinfectant, etc.

Beneficiile oferite de porumb sunt numeroase: este o sursa bogata de vitamina B1, vitamina B5, vitamina C, fibre alimentare; prezenta tiaminei ajuta la imbunatatirea functiilor cerebrale, prevenind astfel boala Alzheimer.

Mai contine si acid folic, un izvor de vitamina B care contribuie la scaderea nivelului de homocisteina din organism ce creste riscul bolilor de inima prin deteriorarea mucoasei vaselor de sange si creste coagularea sangelui.

In mod normal, homocisteina este utilizata de catre organism in metabolismul celular si in fabricarea de proteine.

Consumul de porumb previne si aparitia cancerului pulmonar datorita continutului mare de beta-criptoxantina (un carotenoid ce da culoarea galben porumbului si este un precursor al vitaminei A).

Articole asemănătoare

  • Legume si fructe pentru un par mai sanatos

    Portocalele: pentru un par sanatos aveti nevoie de vitamina C, de multa vitamina C. Si cel mai simplu si sanatos este ca in locul unui drum la cea mai apropiata farmacie sa incepeti sa mancati cat mai des portocale, dar si alte citrice, ca gustare, desert sau sub forma de suc.

  • Dovleacul – un aliment de toamna care iti imbunateste sanatatea

    Pe masura ce un anotimp il inlocuieste pe altul, regimul alimentar si preferintele culinare se schimba deopotriva.

  • Nuca – un aliment foarte sanatos

    Grasimi sanatoase si multe vitamine si minerale. Astfel putem caracteriza in putine cuvinte “nuca”, un aliment care daca este consumat cu masura si in mod echilibrat va aduce cu siguranta un aport pozitiv evident sanatatii noastre.

  • Salata de somon cu legume

    Somonul este un aliment foarte sanatos si poate fi preparat in diverse feluri. Servit cald sau rece, proaspat sau afumat, acesta da savoare si rafinament

  • Cateva idei pentru un mic dejun sanatos

    Pentru o viata traita intr-un mod sanatos, mancarea principala a zilei, micul dejun, trebuie sa contina multe fibre si carbohidrati complecsi