Roadele toamnei ocrotesc sanatatea

Ca oricare alt sezon, anotimpul de toamna are fructele si legumele sale specifice. Cum aportul de fructe este de un real folos pentru corpul nostru, ar trebui sa profitam de roadele toamnei pentru a avea o conditie buna, influentata de vitaminele fructelor si legumelor.

Cele mai reprezentative fructe de toamna sunt:

Merele

Fiecare soi al acestor dulci fructe de toamna are un gust unic cu propriile sale caracteristici. Merele proaspete au mereu un miros dulce aparte.

Soiuri de mere de toamna:

Cortland - coaja acestuia este rosie si este foarte bun copt in cuptor.

Golden Delicious are coaja de culoare galbena, este suculent si bun pentru placinte.

McIntosh, inainte de a fi cules are o culoare spre rosu-aprins. Este folosit adesea pentru salate si gustari.

Rome Beauty sau Red Rome are coaja rosie iar miezul are gust de tarta. Acest soi este cel mai adesea utilizat la prepararea placintelor si sucului de mere.

Royal Gala este dulce si este ingredientul principal in prepararea celor mai gustoase salate de fructe.

Winesap are culoarea rosu inchis, o aroma deosebit de intensa si este foarte bun copt si in preparatele de patiserie.

Merele sunt foarte sanatoase pentru ca au un continut redus de calorii, nu contin grasimi si nu au unele categorii de glucide, nu au colesterol si sunt o sursa naturala de vitamina C.

Inafara de mere, rodiile sunt si ele foarte sanatoase continand antioxidanti ce ajuta la prevenirea aterosclerozei si a formarii cheagurilor de sange nedorite. Proprietatile lor puternic antioxidante le fac sa fie deosebit de valoroase pentru pacientii cu boli autoimune. Reduc degenerarea comuna si inflamatia celor care sufera de osteoartrita, protejeaza sanatatea ficatului si a sistemului cardiovascular de diabetul zaharat.

Gutuile, fructe ale sezonului de toamna, sunt o sursa buna de vitamina A, fibre si fier, datorita continutului ridicat de pectina. Ele sunt adesea folosite la prepararea gemurilor, jeleurilor si conservelor. Contin potasiu, carbonat de potasiu, fosfor si o cantitate ridicata de vitamina C si B2. O dieta bogata in fibre poate preveni bolile coronariene.

Perele au rolul de a impiedica procesul de oxidare, contribuind la protejarea organismului, inimii, colonului si protejandu-ne de degenerescenta maculara. Sunt cunoscute ca fructe hipoalergenice, contin cupru, vitamina C si fibre.

Avocado - este bogat in vitamina E, K, B6, C, fibre, potasiu, acid folic, cupru, grasimi monosaturate, acid oleic. Vitaminele sale contribuie la protejarea organismului impotriva cancerului, micsorand in acelasi timp si nivelul colesterolului.

Kiwi are un continut ridicat de potasiu, cupru, vitamina C, E, fibre, magneziu si mangan.

Smochinele sunt bogate in vitamine si alti nutrienti precum vitamina A, C, complexul B, D, fibre alimentare, minerale precum mangan si calciu (creste densitatea osoasa). Sunt foarte hranitoare si ajuta la imbunatatirea imunitatii. Sunt bogate si in zahar natural. Contin mucin si pectina, ce ajuta la prevenirea constipatiei. Potasiul ajuta la controlul tensiunii arteriale.

Articole asemănătoare

  • Fructele pentru sanatate

    Strugurii: un ciorchine proaspat sau sub forma de suc (un pahar pe zi) si oferim organismului fibre, minerale, o solutie naturala pentru a detoxifia organismul si a-l umple de energie. Sunt recomandati daca vrem sa slabim mai repede sau sa eliminam din apa in exces (au usor efect diuretic), mentin sanatatea pielii, a inimii si a ficatului, ajuta la functionarea rinichilor, si nu in ultimul rand relaxeaza sistemul nervos si ne fac sa fim mai putin afectati de stresul cotidian.

  • Consumul de oua si sanatatea inimii

    Astazi ne propunem sa demontam inca un mit legat de alimentatia de zi cu zi, aducand in discutie relatia dintre consumul de oua si sanatatea inimii. Este, oare, fondata teama ca mancand regulat oua ne expunem la unele boli ale inimii?

  • Zacusca cu vinete si ciuperci

    Odata cu aparitia toamnei, culegem roadele acestui anotimp minunat, pregatind totodata si conserve delicioase. Asadar, pentru a va bucura din plin de aceste roade, va propunem sa preparati zacusca cu vinete si ciuperci.

  • Delicii de toamna. Jeleu de gutui cu mere

    Odata cu venirea toamnei, ne bucuram si de roadele pe care aceasta ni le ofera. De exemplu, unele dintre fructele ravnite ale toamnei sunt gutuile. Pentru a beneficia de parfumul lor deosebit, va recomandam sa preparati reteta de jeleu de gutui cu mere.

  • Pretuim sanatatea asa cum ar trebui?

    Fiecare zi in care ne trezim sanatosi si pe care o ducem astfel la bun sfarsit trebuie privita ca pe un miracol, deoarece sanatatea reprezinta cel mai de pret bun pe care il avem