Rosu sau verde - ce culoare este mai sanatoasa?

Ouale albe sau cele maro, paine inchisa sau deschisa la culoare, ardei rosii sau verzi? Este culoarea alimentelor doar o chestiune de gust sau este ceva mai mult?

Galben tare, rosu tipator si verde crud: trei culori care atrag atentia asupra ardeilor din orice raft! Totusi, nu doar optica trebuie sa fie decisiva. Ardeii rosii au mai multe vitamine decat cei galbeni sau verzi! Explicatia este una simpla si cat se poate de logica: legumele rosii se recolteaza atunci cand sunt coapte, astfel pot forma pana in ultimul moment substante nutritive, care ne fac bine.

Orezul: alb sau brun?
Carbohidratii din boabele mici ne tin o perioada de timp relativ lunga saturati. Calciu, proteine si potasiu intaresc musculatura si oasele. Stiati ca orezul brun este de fapt orez alb, dar nedecojit?
Cu toate acestea este importanta culoarea pe care o alegeti, aceasta jucand un rol important pentru organism. Coaja contine cea mai mare parte de vitamine si grasime sanatoasa. In concluzie, orezul brun este mai sanatos.

Oul: alb sau maro?
Pe langa vitaminele D, K si B12 acest produs contine proteine foarte importante, care sunt exploatate de catre organism in proportie de 100%. Chiar daca majoritatea persoanelor prefera ouale cu coaja mai inchisa la culoare, aceasta nu joaca absolut niciun rol in ceea ce priveste calitatea continutului. Culoarea este conditionata din punct de vedere genetic, diferind de la caz la caz.

Marul: verde sau rosu?
Merele reprezinta una dintre cele mai iubite fructe si mica gustare dintre mese. Diferenta intre mere nu consta numai in culoare, ci in cantitatea de vitamine. Spre exemplu merele rosii sunt cu mult inaintea celor verzi in privinta vitaminei C.

Surse foto: 1, 2, 3, 4

Articole asemănătoare

  • Rododendronul Anouk

    Varietate de azalee perfecta pentru gradini cu suficient spatiu pentru tufele ei mari, viguroase, pline de flori de un roz intens si cu frunzis des de un verde lucios, Anouk este una dintre cele mai bune si accesibile optiuni daca vreti un plus de culoare si prospetime.

  • Cinci solutii naturiste pentru un ficat mai sanatos

    Merele: se spune pe buna dreptate ca un mar pe zi tine doctorul departe, si datorita vitaminelor si pectinei acest fruct este mai mult decat o recomandare, devenind o necesitate. Indiferent de soi si de varietate, fie ca preferam mere galbene, verzi sau rosii, este recomandat sa le mancam crude, cu tot cu coaja. In afara substantelor nutritive marul ajuta organismul sa elimine mai repede toxinele, in special cele din tractul digestiv, iar "misiunea" ficatului va deveni astfel mai usoara.

  • Craitele, plante multicolore de toamna

    In sezonul rece, craitele constituie cea mai populara sursa de culoare din gradinile noastre. Intalnite in nuante de galben, rosu si portocaliu, acestea se intalnesc mai ales in gradinile din zonele rurale, unde formeaza borduri atractive.

  • Limonada de rodie. Sanatoasa si racoritoare

    Nu punem la socoteala faptul ca multi considera consumul de rodii un lucru trendy in sezonul estival. Mult mai important, in opinia noastra, este ca acest “super fruct” contine de 3 ori mai multi antioxidanti decat vinul rosu sau ceaiul verde.

  • Ce alegem: Vitaminele preparate sau extrase din fructe si legume?

    Cand vine vorba de alimentatie ne punem o sumedenie de intrebari. Cumparam oare tot ce este mai sanatos? Mai exista oare alimente sanatoase, neinjectata si netratate?