Sedentarismul iarna

Sedentarismul iarnaFrigul de afara, ploaia sau ninsoarea si umezeala ne determina sa stam mai mult in case decat vara si implicit mai mult in fata televizorului. Pentru sedentari acesta este un lucru placut dar in acelasi timp poate aduce urmari extrem de neplacute : circulatia sangelui intrerupta, picioare umflate, exces de mancare sau de bauturi.

Este important sa nu mancati nici una dintre mesele importante in fata televizorului deoarece va veti distrage atentia si veti manca prea mult, prea repede, cu o masticatie deficitara.

Nu este bine sa rontaiti saratele, biscuiti, ciocolata sau bomboane. Va ingrasa si in acelasi timp va creste valoarea colesterolului.

Este indicat sa mancati dupa pofta morcovi cruzi sau daca preferati fructe proaspete (mere, kiwi, pere, portocale, grepfruit) deoarece nu au calorii multe si in acelasi timp va ofera vitamine, enzime si minerale. Sunt acceptate semintele de dovleac, dar neprajite si fara sare, floarea soarelui, alune sau nuci, insa nu mai mult de 100 gr. deoarece contin 700 de calorii.

Daca nici acestea nu va plac puteti sa mancati in fata televizorului iaurt sau lapte indulcit cu miere. Un pahar de vin alb sau rosu este considerat medicament.

O alta solutie ideala pentru cei ce stau mult in fata televizorului o reprezinta ceaiurile aromatice. O data cu acestea veti bea si cantitatea de lichide necesare in fiecare zi dar va veti intari si sanatatea.

Articole asemănătoare

  • Sanatatea inimii, o prioritate permanenta

    Sedentarismul la care suntem predispusi iarna din cauza frigului, in nici un caz nu poate avea consecinte pozitive. Daca lipsei de miscare ii este asociata si o alimentatie necorespunzatoare, va puteti imagina ce dereglari pot avea loc in organism.

  • De ce nu este benefica pentru gradina caldura de afara iarna

    Temperaturile inregistrate la inceputul acestui an in Romania si in alte state europene par a confirma teoria incalzirii globale. Dar pentru a nu trage concluzii pripite ar fi bine sa mai asteptam cel putin pana in luna martie, fiindca iarna e departe de a-si fi spus ultimul cuvant.

  • Vitamine esentiale de iarna

    Pe parcursul anului, organismul este obligat sa se adapteze la conditiile specifice fiecarui anotimp. Iarna, cu toate ca lucrurile ar trebui sa mearga de la sine in cazul persoanelor cu metabolismul bun, mai apar probleme de aceea niciodata nu prisosesc suplimentele alimentare.

  • Aerul curat de iarna ne influenteaza sanatatea

    Iarna este anotimpul in care aerul de afara este mai proaspat si parca mai curat. Totusi, nu toti dam curs invitatiei pe care ne-o adreseaza natura pentru a petrece timp in mijlocul ei.

  • Retete pentru sarbatorile de iarna. Tochitura cu mamaliga

    O mancare delicioasa pe care o puteti prepara de sarbatorile de iarna si care este inclusa in meniul specialitatilor traditionale este tochitura cu mamaliga.