Solutii naturale pentru cresterea imunitatii

In afara de miscare, mai putin stres, un somn bun si cel putin un hobby care sa ne relaxeze si sa ne ajute sa ne petrecem mai mult timp alaturi de prieteni, pentru un sistem imunitar puternic avem nevoie de o alimentatie corecta (ceea ce nu inseamna ca nu trebuie sa fie si gustoasa), echilibrata si sanatoasa. Mai multe fructe, mai multe legume (pe cat posibil crude) in cele mai diverse retete, sub forma de sucuri sau smoothie, si pe masura ce corpul va primi mai multi nutrienti, vitamine si minerale veti constata, poate cu surprindere, ca racelile de sezon si afectiunile care altadata va dadeau atata bataie de cap nu mai sunt decat o amintire indepartata.  
 
Citricele - portocale, mandarine, lamai, grepfrut, clementine - sunt una dintre cele mai populare fructe atunci cand simtim ca avem nevoie de un plus de vitamina C in organism, si in locul unor suplimente de la farmacie preferam un gust bun si mai multa energie zilnica. Ca desert sau gustare, sunt o alegere excelenta in orice parte a zilei, singure sau alaturi de cereale, nuci si seminte, alte fructe de sezon. Si cum in fiecare zi avem nevoie de un minim necesar de vitamina C de ce sa nu alegem o portocala sau o mandarina? Si daca preferam legumele atunci ar trebui sa stim ca banalul ardei rosu are chiar mai multa vitamina C decat citricele (pana la de doua ori mai multa) si il putem transforma dintr-un ingredient pentru retete diverse intr-o gustare naturala. 
 
Ghimbirul - un ingredient care este tot mai intalnit in bucatarie, pe masura ce gustul sau exotic, usor picant, devine tot mai familiar si mai apreciat, ghimbirul este recomandat pentru a reduce inflamatiile (un ceai cu ghimbir s-ar putea dovedi util in cazul unui gat dureros si iritat, de exemplu), scade durerea si poate ajuta in diminuarea senzatiei de greata, reduce nivelul colesterolului "rau". Nu poate inlocui fireste un tratament medicamentos, dar isi joaca "rolul" in intretinerea unui sistem imunitar cat mai puternic. Si indiferent de forma sub care alegeti sa il consumati ghimbirul pare de fiecare data sa isi gaseasca locul in bucatarie. 
 
Fructele exotice - in afara citricelor incercati sa mancati cat mai des alte fructe exotice. Bananele au potasiu si regleaza digestia, in fructele de kiwi avem vitaminele K si C, in papaya vitamina C si vitamina B (dar si potasiu), si lista poate continua. Le puteti manca pur si simplu, le puteti prepara sub forma unei salate de fructe (de ce nu alaturi de fructe autohtone pentru un plus de gust si varietate) sau, daca vreti sa incercati si altceva, le puteti cumpara sub forma uscata.  


 
Mierea - o singura lingura de miere pe zi inlocuieste cu succes suplimentele de vitamine din farmacii, si suplimentand astfel un regim alimentar echilibrat si corect veti avea o rezistenta naturala mult mai mare. Regleaza tensiunea, are efect antibacterian si antimicrobian, ajuta digestia,  face ca sistemul imunitar sa protejeze mai usor organismul.  
 
Beti ceaiuri de plante - si aici veti avea de ales din nenumarate varietati, de la cele arhicunoscute, precum menta si musetelul, la ceaiurile de lavanda, catina si lista poate continua. Daca sunt recomandate in general celor cu afectiuni cronice, ca un adjuvant pe langa tratamentul medicamentos, cu putina miere si baute fierbinti sunt o alegere foarte buna mai ales in sezonul rece. Si dupa o perioada de acomodare ceaiurile de plante pot inlocui si bauturile carbogazoase sau sucurile din comert. 
 
Usturoiul - efect antibacterian, antifungic, intareste si reface sistemul imunitar in special dupa o raceala sau in apropierea sezonului rece, regleaza tensiunea arteriala, poate fi adaptat mai multor retete si specialitati, insa este eficient daca este mancat crud. Si nu este doar o poveste, pentru ca atunci cand este mancat regulat usturoiul chiar ajuta la prevenirea racelilor.  
 
Migdalele - ne-am obisnuit cu ele mai ales in deserturi, insa o portie de migdale crude nu inseamna doar o gustare cu siguranta mai sanatoasa decat dulciurile din comert, dar si o "injectie" nedureroasa de vitamina E, un element-cheie daca vrem sa rezistam mai usor si mai multa vreme in fata unor afectiuni de sezon. Si spre deosebire de medicamentele din farmacii migdalele (puteti adauga si o portie egala de miez de nuca) crude sunt delicioase. 
 
Vinul rosu - in afara de legume, fructe si miere sau ceaiuri puteti introduce in dieta si un pahar de vin rosu in fiecare zi, un vin de calitate, fara adjuvanti chimici, si consumat cu moderatie (si doar dupa ce medicul v-a permis) va protejeaza de unele afectiuni cardiace, ajuta la reglarea tensiunii arteriale, creste forma sistemului imunitar.

Foto: publicdomainpictures.net, pixabay.com

Articole asemănătoare

  • Merele: curiozitati, recorduri, istorie

    Cu peste 7500 de soiuri cultivate in toata lumea, rosii, verzi, galbene (si nu numai), de la cele putin mai mari decat o cireasa la mere de dimensiunea unui grepfrut, unul dintre cele mai populare fructe din toate timpurile continua sa fie gustarea sau desertul preferat pentru multi dintre noi.

  • Patru "antibiotice" naturale pe care le puteti folosi oricand

    Patru solutii naturale care pot sa ne ajute sa avem un sistem imunitar mai puternic, mai rezistent in fata infectiilor de tot felul, si introduse in alimentatie ne vor face mai sanatosi si, de ce nu, mai plini de energie.

  • Cele mai bune surse vegetale pentru sanatate

    Crude sau gatite, ca garnitura, gustare sau parte din reteta preferata, legumele sunt surse de vitamine, minerale si sanatate pe care nu le putem ignora. Varietatea de gusturi, soiuri, culori si gusturi va ajuta sa nu va plictisiti de aceleasi feluri de mancare, si cu cat includeti mai multe fructe si legume in regimul alimentar obisnuit cu atat mai repede veti simti beneficiile pentru sanatate. Iar unele legume sunt surse vegetale de sanatate pe care nu trebuie sa le ignorati.

  • Reteta zilei: Sucul pentru sporirea imunitatii

    Sezonul rece poate fi o pacoste pentru persoanele cu imunitatea scazuta, si un prilej de reverie pentru cele cu organism sanatos. Postura in care noi vedem anotimpul depinde doar de atentia pe care o acordam, in viata de zi cu zi, alimentatiei.

  • Masca de fata cu faina de ovaz pentru pielea deshidratata

    Pielea deshidratata are nevoie intotdeauna de o ingrijire atenta din partea noastra. De aceea, putem incerca diverse tratamente naturale pentru pielea deshidratata. Va invitam sa incercati o masca de fata cu faina de ovaz.