Uleiul de floarea soarelui - beneficii oferite

Uleiul de floarea soarelui se afla printre produsele alimentare comune fiind intrebuintat pe scara larga in intreaga lume. Din aceasta cauza proprietatile sale benefice au fost uitate adesea sau omise in favoarea celor detinute de uleiul de masline.

Sa aruncam asadar o scurta privire asupra valorii sale nutritive. O cantitate de 35 g de ulei contine in medie 151 calorii,  dintre care doar 86 provenite din grasimi. Acidul folic contribuie la "fabricarea" de noi celule, magneziul ajuta la prevenirea crampelor musculare iar triptofanul la relaxarea creierului si productia de neurotransmitatori (serotonina). Uleiul de floarea soarelui are si un continut foarte bogat de grasimi polinesaturate benefice.

Fiindca se obtine din seminte de floarea soarelui, uleiul preia o parte dintre nutrientii si proprietatile acestora putand fi utilizat cu succes atat in alimentatie cat si in anumite tratamente cosmetice. O precizare trebuie facuta: uleiul este cu atat mai sanatos cu cat este mai natural, adica mai putin procesat prin tehnologia de ultima generatie care il supune la temperaturi ridicate.

Din pacate oamenii asociaza de cele mai multe ori in mod eronat aspectul, culoarea, gustul si textura produsului cu calitatea acestuia. Uleiul natural nu este niciodata "limpede" ci contine si resturi vegetale in suspensie care pot fi de dimensiuni mai mari sau mai mici. 

Dintre toate uleiurile vegetale, cel extras din floarea soarelui constituie sursa cea mai bogata de vitamina E, un antioxidant esential pentru organism. Studiile au aratat ca un consum ponderat poate reduce semnificativ riscul bolilor cardiovasculare prin scaderea colesterolului rau din sange.

Desi nu exista suficiente dovezi care sa-i demonstreze eficienta in cazul artritei si ranilor, uleiul de floarea soarelui  continua sa fie intrebunitat in cadrul anumitor medicamente si tratamente. 

Uleiul de floarea soarelui este mult mai stabil decat altele si sufera intr-o masura mai mica masura hidrogenarea cand este depozitat perioade lungi de timp. Acest fapt se traduce printr-un termen de valabilitate prelungit.

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Cinci beneficii aduse de uleiul de catina

    Un supliment alimentar plin de vitamine si nutrienti, uleiul de catina are o cantitate mare de vitamina C (de peste 10 ori mai mult decat intr-o portocala), vitamina E, vitamina A, antioxidanti, acizi grasi Omega 3, 6 si 9, carotenoide, minerale, grasimi sanatoase, si lista substantelor nutritive poate continua.

  • Smoothie cu seminte de floarea-soarelui si banane

    Crude, semintele de floarea-soarelui sunt o sursa esentiala de energie, vitamina A si E, proteine, potasiu, fier, cupru si zinc, si adaugate unui smoothie simplu, avand la baza bananele, aduc organismului un plus de sanatate si vitalitate.

  • Salata cu mere si seminte

    Gustul de mar se imbina de minune cu semintele crude de floarea soarelui, pentru o gustare care pune laolalta fructe, salata si rosii

  • Floarea-soarelui in medicina naturista

  • Uleiul de peste. Prieten sau dusman?

    Uleiul de peste este cunoscut la scara mondiala drept un ingredient “minune”. Deseori nutritionistii il recomanda tinand seama de beneficii si mai putin de riscuri, in ciuda studiilor care au tras si semnale de alarma.