Vitamina A

 Precursorul vitaminei A este beta-carotenul care, fiind in stare naturala, nu este toxic. Beta-carotenul este un antioxidant impotriva radicalilor liberi care sunt produsi de corp.

Aceasta vitamina este stocata in stratul de grasime al corpului tau. Luata in cantitate mare, vitamina A sintetica poate fi toxica. Cantitatea de vitamina A se masoara prin Echivalentul de Retinol.

Eliberarea de radicali liberi in corp poate duce la probleme de sanatate. Cercetari medicale recente arata ca alimentele bogate in beta-caroten reduc riscul producerii cancerului.

Proprietati:

- asigura frumusetea parului si a pielii;

- ajuta in formarea unei structuri osoase sanatoase si in cresterea dintilor, la copii;

- este esentiala in vedere in special pe timp de noapte;

- ajuta la regenerarea tesuturilor;

- reduce pericolul unor infectii;

- ajuta in protejarea mucoasei nazale, a gurii si a plamanilor;

Carente:

- pierderea vederii pe timp de noapte;

- piele uscata;

- pierderea gustului;

- pierderea parului;

- cresterea riscului unei infectii;

- dificultati in crestere;

- dinti si gingii cu probleme;

Excese:

Toate aceste inconveniente sunt valabile numai pentru vitamina A de origine sintetica (suplimente medicamentoase):

- distrugerea ficatului;

- greturi;

- pierderea parului;

- dureri de cap;

- dureri osoase;

- piele uscata si buze crapate;

- pierderea apetitului;

- dificultati la nastere;

- cresterea oaselor anormal;

- caderi nervoase;

Alimentele ce contin vitamina A:

Alimentele cu cel mai bogat continut de vitamina A sunt:

- morcovi;

- cartofi dulci;

- ficat;

- mango;

- spanac;

- caise;

- lapte;

- branza;

- oua;

Articole asemănătoare

  • Spanacul, un aliat esential pentru un sistem imunitar puternic

    Banalul spanac are nu mai putin de 15 vitamine si minerale esentiale pentru sanatate: vitamina A si K, vitamina E, vitamina C, calciu, magneziu, fier, potasiu si lista poate continua.

  • Cinci alimente pentru un ficat mai sanatos

    Morcovii - plini de vitamina A, gustosi sub forma de salata, suc sau ca gustare, inlocuind foarte usor dulciuri cu zahar sau produse de patiserie, morcovii reduc riscul de boli cardiovasculare, de diabet, si s-a dovedit ca sunt utili si pentru a preveni anumite tipuri de cancer.

  • Cinci beneficii oferite de sucul de rodii

    Un pahar de suc de rodii ofera organismului vitamina A, vitamina E, vitamina C si acid folic (aproape jumatate din necesarul zilnic), antioxidanti, nutrienti, un tratament naturist eficient sub forma unei bauturi delicioase si mai ales sanatoase.

  • Afinul in medicina naturista

    Daca va plac afinele proaspete trebuie sa stiti ca au multa vitamina C si vitamina A, antioxidanti, gust delicios, efect dezinfectant si antiinflamator.

  • Cinci beneficii aduse de uleiul de catina

    Un supliment alimentar plin de vitamine si nutrienti, uleiul de catina are o cantitate mare de vitamina C (de peste 10 ori mai mult decat intr-o portocala), vitamina E, vitamina A, antioxidanti, acizi grasi Omega 3, 6 si 9, carotenoide, minerale, grasimi sanatoase, si lista substantelor nutritive poate continua.