Vitamina B2

Ca toate celelalte componente ale grupei B, riboflavina este solubila in apa, asadar trebuie consumata zilnic. Se gaseste atat in produsele animale, cat si in cele vegetale. Flora bacteriana intestinala are capacitatea de a sintetiza vitamina B2.

Lumina deterioreaza riboflavina. Laptele, care este o sursa importanta de vitamina B2, pastreaza mai mult din valoarea nutritiva daca este conservat in ambalaj de carton (pentru ca este opac).

 

Doza zilnica recomandata: 1,5-1,8 mg.

Se recomanda o cantitate de 0,6-1,4 mg pentru copii; 1,5 mg, pentru adolescenti si femei adulte; 1,8 mg pentru barbati, femei insarcinate si pana la 2 mg pentru mamele care alapteaza.

Persoanele stresate sau femeile care folosesc contraceptive orale trebuie sa mareasca doza de vitamina B2.

 

Surse

Riboflavina provine in principal din ficat, inima, carne de vita sau porc, peste, ou, lactate, cereale integrale, legume verzi (broccoli, spanac, sparanghel, laptuci etc.).

 

Roluri si caracteristici

- intra in compozitia enzimelor si participa la cresterea celulara si la metabolizarea proteinelor, glucidelor si lipidelor pentru a le transforma in energie;

- ajuta la mentinerea unui aspect sanatos al pielii, unghiilor, parului;

- contribuie la imbunatatirea si mentinerea vederii, pentru ca stimuleaza nervul optic;

- protejeaza mucoasa bucala.

Noile descoperiri ii atribuie acesteia calitati antioxidante, asadar poate sa previna cancerul sau cresterea colesterolului.

 

Tulburari atribuite deficitului de vitamina B2

In afara de irascibilitate, depresie, tulburari digestive, oboseala ochilor, tulburari de vedere, lipsa vitaminei B2 poate provoca aparitia unor leziuni cutanate si ale mucoasei bucale. Este afectat si simtul gustului; pot aparea dermatoze la nivelul organelor genitale.

 

Tulburari atribuite consumului excesiv de vitamina B2

Nu exista nici un pericol de intoxicare, chiar daca e consumata in cantitati mari. (Doar o doza de 2000 ori mai mare decat doza zilnica recomandata poate genera calculi renali; consumarea unei astfel de cantitati nu este insa deloc justificata).

 

Note utile

- Suplimentele de riboflavina constituie o optiune recomandabila pentru marii consumatori de alcool, care de obicei se hranesc necorespunzator.

- Folosirea pilulelor contraceptive necesita si o suplimentare cantitativa de vitamina B2.

- Riboflavina se elimina rapid: in doar 2 ore ea coloreaza urina in galben intens.

Articole asemănătoare

  • Smochinele, fructe recomandate in luna noiembrie

    Smochinele sunt fructe exotice gustoase cu multe proprietati benefice pentru organism. Chinezii foloseau smochinele in prepararea supelor medicinale. Hinduistii considerau smochinul sacru, fiind folosit in medicina ayurvedica.

  • Perele asiatice si sanatatea

    Perele asiatice au multe in comun cu merele dar botanic vorbind sunt mai apropiate de perele clasice. Pe continentul de origine, sunt cunoscute sub denumirea de pere chinezesti sau pere japoneze, in functie de varietate.

  • Culoarea legumelor sanatoase de toamna: portocaliu

    Portocaliul nu este o culoare intalnita frecvent in natura, dar ea se asociaza in majoritatea situatiilor cu alimentele sanatoase. Toamna, cand frunzele palesc in nuante de orange, nutritionistii ne sfatuiesc sa facem recurs la cele mai importante trei produse de sezon: morcov, cartoful dulce si dovleac.

  • Cat de sanatoase sunt perele?

    Perele au o dulceata aparte, diferita de cea a merelor, la care aproape toata lumea ravneste in fiecare toamna.

  • Alimente de toamna. Mazarea

    Mazarea este o planta alimentara si furajera pe care o stim cu totii, ce agreaza zilele mohorate de toamna si iarna, fiind originara din