Vitamina B8 sau Vitamina H

Se mai numeste si biotina sau vitamina H; o substanta hidrosolubila, care nu este distrusa la caldura sau umiditate, dar lumina, alcalinitatea si oxigenul o afecteaza.

 

Alimentele (proaspete, de preferinta) si flora intestinala furnizeaza dozele necesare organismului. Vitamina B8 sau H este indispensabila persoanelor cu unghii fragile si casante.

 

Doza zilnica recomandata: 0,3 mg (300 mcg).

Copiii au nevoie de o cantitate de 50-90 mcg/zi.

 

Surse

Carnea proaspata, legumele si fructele crude (neprelucrate termic sau conservate) sunt necesare pentru aportul zilnic de biotina, ca si drojdia de bere, organele de vita, laptele, produsele lactate, galbenusul de ou, conopida, cerealele integrale, porumbul, melasa, nucile.

 

Roluri si caracteristici

- ajuta la degradarea acizilor grasi, glucozei, aminoacizilor;

- intervine in sinteza acizilor grasi si a proteinelor;

- are capacitatea de a produce hidratii de carbon din molecule, reintregind rezervele organismului;

- stimuleaza cresterea parului si intarzie caderea acestuia;

- impiedica incaruntirea prematura;

- calmeaza durerile musculare.

 

Tulburari atribuite deficitului de vitamina B8

Probabilitatea ca organismul sa sufere de carenta de biotina este practic nula, cu exceptia incapacitatii genetice de a absorbi aceasta vitamina. Pierderea apetitului, oboseala, aparitia unor dermatite semnaleaza aceasta carenta.

 

Cercetari recente atrag atentia asupra influentei biotinei asupra nivelului zaharului din sange la diabetici (tipul II): bolnavii care nu sunt dependenti de insulina si au nivelul glicemiei ridicat prezinta un nivel inferior al biotinei fata de cel al unei persoane sanatoase.

 

Tulburari atribuite consumului excesiv de vitamina B8

Chiar luata in doze mari, vitamina B8 sau H nu este toxica.

 

Note utile

- Asociata cu vitaminele B2, B3, B6, poate fi un intaritor eficace.

- Albusul de ou crud si frisca (aviz amatorilor de frisca!) anuleaza efectele biotinei.

- Suplimentarea de biotina este recomandata in tratamentul cu antibiotice.

- Pentru intarirea unghiilor este necesar un aport zilnic de 2,5 mg.

Articole asemănătoare

  • Fructe si legume bogate in magneziu

    Bananele nu sunt doar o buna sursa de potasiu (pentru o inima mai sanatoasa si nu numai) vitamina C sau fibre, dar sunt recomandate si pentru a ne asigura necesarul zilnic de magneziu din fructe si legume.Aromate si savuroase, sunt o gustare rapida sanatoasa si ne satisfac usor nevoia de dulce. Si in plus sunt usor de gasit in magazine in orice perioada a anului.

  • Cinci sucuri naturale pentru un sistem imunitar mai puternic

    Portocalele si in general citricele inseamna inainte de toate vitamina C, antioxidanti, vitamina A si zinc (portocalele), si pot fi stoarse pentru suc sau, de ce nu, pot fi gustarea ideala pentru cei mici si cei mari deopotriva.

  • Piperul negru in medicina naturista

    O buna sursa de vitamina C sau K, dar si de magneziu, zinc, calciu, fier, potasiu, banalul piper negru (ce contine piperina, componenta care ii da gustul atat de familiar) nu este doar un ajutor de baza in bucatarie, dar poate fi folosit si in terapiile naturiste ca adjuvant in tratarea mai multor afectiuni.

  • Afinul in medicina naturista

    Daca va plac afinele proaspete trebuie sa stiti ca au multa vitamina C si vitamina A, antioxidanti, gust delicios, efect dezinfectant si antiinflamator.

  • Cinci motive pentru care este bine sa mananci castraveti

    Legume indicate in perioada caniculara pentru ca ajuta la hidratarea organismului, cu putine calorii, castravetii contin multa vitamina A si vitamina C, vitamina E, enzime utile pentru o digestie mai usoara, saruri minerale (magneziu, potasiu, fier, calciu), iar consumul regulat ajuta la prevenirea actiunii nefaste a radicalilor liberi.