Alunele, fructe gustoase si sanatoase

Una dintre cele mai surprinzatoare descoperiri ale secolului trecut, la inceputul anilor  '90 a fost ca un consum frecvent de alune poate sa influenteze considerabil in bine sanatatea noastra.

Chiar si astazi, dupa trecerea a peste doua decenii, alunele sunt privite cu oarecare retinere din cauza continutului bogat de calorii si grasimi ce au o proasta reputatie.

Multi oameni le exclud din alimentatie cand vor sa urmeze o dieta saraca in astfel de compusi nutritivi, necunoscand faptul ca grasimile din alune fac parte din categoria celor sanatoase (sunt nesaturate), implicate in prevenirea bolilor de inima.

Efectele se rasfrang deopotriva asupra tinerilor si batranilor, vegetarienilor si celor care consuma carne si asupra celor supraponderali ori fara probleme in privinta greutatii.

Nutritionistii din intreaga lume aproba intr-un glas ca secretul vietii sanatoase se rezuma la o dieta echilibrata, care sa nu excluda nici macar un alimente in aparenta fara insemnatate.

Cand oamenii isi aduc aminte de ele, alunele sunt consumate de cele mai multe ori la desert. Pe langa gustul absolut delicios pe care il au, alunele sunt bogate in proteine, fibre vegetale, substante minerale, precum fierul, calciul, zincul, cuprul, fosforul, potasiul si seleniul si in diverse vitamine.

Alunele scad riscul accidentelor vasculare, instalarea diabetului, a dementei si a bolilor coronariene. Eliminati invelisul sarat al celor din magazine care atrage dupa sine cresterea tensiunii arteriale.

Ce cantitate ne este recomandata pentru ca lucrurile sa nu fie scapate de sub control? Se pare ca beneficiile cresc odata cu cresterea consumului de alune, insa 30-60 de grame pe zi ar fi suficiente pentru a castiga tot ce este mai folositor.

Pentru ca obiectivul pare totusi greu de atins in viata de zi cu zi din varii motive, ar fi bine ca macar o data pe saptamana sa le consumati alaturi de cei dragi.

Sursa foto

I. C.

Articole asemănătoare