Beneficiile consumului de mustar

Mustarul este o planta apartinand familiei Brassicaceae cunoscuta pentru semintele sale din care se prepara condimentul cu acelasi nume. Exista trei tipuri principale ale plantei cunoscute cu preponderenta: mustarul negru, brun si alb.

 Desi nu se bucura de popularitatea ketchup-ului, amestecul galbui format in cea mai mare parte din seminte si otet are unele avantaje cand vine vorba despre valoarea nutritiva a fiecaruia. Mustarul a fost cunoscut inca din timpurile biblice ca un agent antiinflamator si a continuat sa fie in atentia medicinei populare pana la revolutionarea acestei vechi stiinte.

Sa vedem asadar in continuare cateva dintre avantajele includerii mustarului la micul dejun. In primul rand, consumat in cantitati moderate mustarul este favorabil proceselor digestive si functiilor metabolice. Spre deosebire de maioneza si de sosurile picante, acest condiment gustos are un continut scazut de zahar si este lipsit in totalitate de grasimi daunatoare.

Semintele de mustar sunt o sursa foarte bogata de acizi grasi omega 3, ca si de calciu, fibre, mangan, magneziu, fosfor, proteine, seleniu si zinc. Seleniul este un nutrient care s-a dovedit a ajuta la combaterea astmului si artritei. Mustarul are puternice calitati antibacteriene, antifungice, antiinflamatorii si antiseptice.

Asemenea legumelor mult stimate cu care se inrudeste, cum ar fi broccoli si varza, mustarul are anumite proprietati benefice care provin din continutul ridicat de glucosinolati, compusi despre care specialistii cred ca ne pazesc de cancer. 

Asadar, data viitoare cand serviti meniurile de tip fast-food nu uitati sa contrabalansati efectele daunatoare cu acest aliment vrednic de aprecierea tuturor.  
 

Sursa foto

Articole asemănătoare