Beneficiile consumului de mustar

Mustarul este o planta apartinand familiei Brassicaceae cunoscuta pentru semintele sale din care se prepara condimentul cu acelasi nume. Exista trei tipuri principale ale plantei cunoscute cu preponderenta: mustarul negru, brun si alb.

 Desi nu se bucura de popularitatea ketchup-ului, amestecul galbui format in cea mai mare parte din seminte si otet are unele avantaje cand vine vorba despre valoarea nutritiva a fiecaruia. Mustarul a fost cunoscut inca din timpurile biblice ca un agent antiinflamator si a continuat sa fie in atentia medicinei populare pana la revolutionarea acestei vechi stiinte.

Sa vedem asadar in continuare cateva dintre avantajele includerii mustarului la micul dejun. In primul rand, consumat in cantitati moderate mustarul este favorabil proceselor digestive si functiilor metabolice. Spre deosebire de maioneza si de sosurile picante, acest condiment gustos are un continut scazut de zahar si este lipsit in totalitate de grasimi daunatoare.

Semintele de mustar sunt o sursa foarte bogata de acizi grasi omega 3, ca si de calciu, fibre, mangan, magneziu, fosfor, proteine, seleniu si zinc. Seleniul este un nutrient care s-a dovedit a ajuta la combaterea astmului si artritei. Mustarul are puternice calitati antibacteriene, antifungice, antiinflamatorii si antiseptice.

Asemenea legumelor mult stimate cu care se inrudeste, cum ar fi broccoli si varza, mustarul are anumite proprietati benefice care provin din continutul ridicat de glucosinolati, compusi despre care specialistii cred ca ne pazesc de cancer. 

Asadar, data viitoare cand serviti meniurile de tip fast-food nu uitati sa contrabalansati efectele daunatoare cu acest aliment vrednic de aprecierea tuturor.  
 

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Seminte de mustar marinate

    Ne-am obisnuit cu diversele varietati de mustar, dar si un plic de seminte de mustar poate deveni baza pentru o reteta plina de aroma si gust, ce poate inlocui sosul pentru o gama variata de retete, de la o friptura grasa la un aperitiv, tartine cu felii subtiri de sunca sau carne rece, oua umplute.

  • Mancare de varza rosie cu chimen si seminte de mustar

    Ne-am obisnuit cu varza rosie in salate sau murata, dar in aceasta combinatie gustul de chimen si cel al semintelor de mustar ii vor da o aroma speciala pentru o mancare perfecta in zilele care au inceput sa se raceasca.

  • Sos pentru friptura cu bere bruna, chimen si boabe de mustar

    Un sos cu mustar, bere si chimen pe care il puteti pregati acasa si care foarte probabil va fi mai bun decat variantele pe care le puteti cumpara. Perfect pentru fripturi, carnati, gratar sau ca baza pentru a marina carnea inainte de gatire.

  • Beneficiile consumului de nuci, arahide si alune

    Consumul de arahide este foarte sanatos, deoarece acestea ne redau energia pierduta intr-o zi de munca

  • Usturoiul si continutul bogat de germaniu si seleniu

    Beneficiile consumului de usturoi sunt atat de mari si miraculoase incat este intotdeauna nevoie sa nu uitam valorile sale curative si sa-l folosim cat mai des in alimentatie.