Cinci fructe si legume pentru o memorie mai buna

1. Semintele de dovleac - atunci cand sunt consumate crude pot inlocui o gustare cu multa calorii, oferindu-ne un gust placut, uleiuri necesare digestiei si bunei functionari a organismului, un plus de energie mai ales dupa cateva ore obositoare. Insa banalele seminte au in interior si puternici antioxidanti, mult zinc (ajuta la prevenirea depresiei, bolii Parkinson, Alzheimerului), magneziu (esential pentru o memorie mai buna), fier (deficienta de fier se asociaza adesea problemelor de concentrare si invatare). Un cocktail de substante esentiale pentru buna functionare a creierului si o memorie care mult mai buna, fara medicamente si tratamente costisitoare si avand adesea efecte adverse. 
 
2. Avocado - un fruct bogat in vitamina E, pe care il puteti prepara in diverse feluri, si daca il consumati frecvent veti ajuta creierul sa functioneze mai bine si mai usor, veti face ca fluxul de sange care ajunge acolo sa fie mai mare, veti retine mai bine anumite detalii si vi le veti aminti mai usor, iar potrivit ultimelor studii fructele si legumele cu multa vitamina E sunt importante pentru a preveni boala Alzheimer. Si cum in avocado vom gasi vitamina K si mult potasiu este un fruct pe care nu il putem ignora daca vrem sa ne mentinem si mintea cat mai tanara.  
 
3. Broccoli - antioxidanti, multa vitamina K, proprietati antiinflamatoare si antioxidante, pe scurt o leguma care va ajuta creierul sa se mentina mai multa vreme tanar, previne intr-o mare masura pierderile de memorie asociate inaintarii in varsta. Si daca nu va place gustul de broccoli, indiferent de reteta (desi este ideal sa fie cat mai putin preparat termic) atunci puteti alege si alte legume verzi, precum spanacul sau salata, si rezultatele vor fi in timp asemanatoare. Si in afara unei memorii tinere va veti bucura si de mai multa energie, un organism echilibrat si mai multa putere de concentrare.  
 
 
4. Rozmarinul - printre plantele aromatice este una prea putin folosita, in buna masura pentru ca gustul intens si specific nu se potriveste prea multor preparate. Insa surpriza este ca simpla aroma de rozmarin ne face sa ne concentram mai bine si ne accelereaza functiile cognitive. Si mai mult decat atat, rozmarinul are efect antioxidant, detoxifiaza, creste nivelul de energie al organismului, intarzie imbatranirea pielii, si mai are surprinzatorul efect de a ne face sa ne simtim mai calmi si mai echilibrati.

5. Afinele - pentru fructe de padure pe care le vedem mai mult ca o gustare sezoniera sau aducand un plus de gust unui iaurt sau unui bol de cereale, afinele ascunde multe surprize. Potrivit nutritionistilor daca mancam des afinele vom ajuta creierul sa isi imbunatateasca viteza de comunicare intre neuroni, vom invata mai usor si mai bine, in timp functiile cognitive vor atinge un nivel superior, si vom reusi sa ne concentram mai bine, sa luam decizii corecte mai repede, sa ne dezvoltam capacitate de intelegere. Si totul cu o gustare cu gust foarte bun, naturala si plina de vitamine. 

Foto: pdpics.com, publicdomainphotos.net,


Articole asemănătoare

  • Fructe si legume bogate in magneziu

    Bananele nu sunt doar o buna sursa de potasiu (pentru o inima mai sanatoasa si nu numai) vitamina C sau fibre, dar sunt recomandate si pentru a ne asigura necesarul zilnic de magneziu din fructe si legume.Aromate si savuroase, sunt o gustare rapida sanatoasa si ne satisfac usor nevoia de dulce. Si in plus sunt usor de gasit in magazine in orice perioada a anului.

  • Fructe si legume pentru o minte sanatoasa

    Rosiile bine coapte sunt excelente in salate, ca gustare, gatite in diverse moduri, dar cati dintre cei care le mananca de fiecare data cu atata placere stiu ca in tomate se gaseste si un puternic antioxidant, licopenul, ce protejeaza organismul de actiunea nociva a radicalilor liberi. Iar in timp banalele rosii (le puteti asocia alte legume si eventual putin ulei de masline) nu mentin doar sistemul imunitar si cel digestiv, dar mentin si sanatatea mintii si mai ales memoria sau capacitatea de concentrare.

  • Smoothie cu lapte de cocos, mandarine si turmeric pentru o digestie mai buna

    O bautura ce are la baza laptele si apa de cocos, dulceata mandarinelor si (ingredientul secret) aroma aparte de turmeric, dar care este recomandata si pentru o digestie mai buna.

  • Suc vitaminizant pentru o imunitate mai buna

    Un amestec de sucuri naturale, proaspete, din fructe si legume de calitate, care va oferi intregului sistem imunitar mai multa rezistenta, mai ales in sezonul rece. Si in plus este o reteta cu gust delicios.

  • Cinci fructe pentru o digestie mai buna

    Bananele sunt o alegere foarte buna pentru a preveni sau trata mai usor problemele digestive: au putine calorii, dau repede senzatia de satietate si potolesc pofta de dulce, ofera corpului potasiu (mai greu de gasit in alte alimente) si pot fi folosite ca gustare, ca ingredient pentru un smoothie, in salate de fructe sau in diverse retete.