Cinci fructe si legume pentru o memorie mai buna

1. Semintele de dovleac - atunci cand sunt consumate crude pot inlocui o gustare cu multa calorii, oferindu-ne un gust placut, uleiuri necesare digestiei si bunei functionari a organismului, un plus de energie mai ales dupa cateva ore obositoare. Insa banalele seminte au in interior si puternici antioxidanti, mult zinc (ajuta la prevenirea depresiei, bolii Parkinson, Alzheimerului), magneziu (esential pentru o memorie mai buna), fier (deficienta de fier se asociaza adesea problemelor de concentrare si invatare). Un cocktail de substante esentiale pentru buna functionare a creierului si o memorie care mult mai buna, fara medicamente si tratamente costisitoare si avand adesea efecte adverse. 
 
2. Avocado - un fruct bogat in vitamina E, pe care il puteti prepara in diverse feluri, si daca il consumati frecvent veti ajuta creierul sa functioneze mai bine si mai usor, veti face ca fluxul de sange care ajunge acolo sa fie mai mare, veti retine mai bine anumite detalii si vi le veti aminti mai usor, iar potrivit ultimelor studii fructele si legumele cu multa vitamina E sunt importante pentru a preveni boala Alzheimer. Si cum in avocado vom gasi vitamina K si mult potasiu este un fruct pe care nu il putem ignora daca vrem sa ne mentinem si mintea cat mai tanara.  
 
3. Broccoli - antioxidanti, multa vitamina K, proprietati antiinflamatoare si antioxidante, pe scurt o leguma care va ajuta creierul sa se mentina mai multa vreme tanar, previne intr-o mare masura pierderile de memorie asociate inaintarii in varsta. Si daca nu va place gustul de broccoli, indiferent de reteta (desi este ideal sa fie cat mai putin preparat termic) atunci puteti alege si alte legume verzi, precum spanacul sau salata, si rezultatele vor fi in timp asemanatoare. Si in afara unei memorii tinere va veti bucura si de mai multa energie, un organism echilibrat si mai multa putere de concentrare.  
 
 
4. Rozmarinul - printre plantele aromatice este una prea putin folosita, in buna masura pentru ca gustul intens si specific nu se potriveste prea multor preparate. Insa surpriza este ca simpla aroma de rozmarin ne face sa ne concentram mai bine si ne accelereaza functiile cognitive. Si mai mult decat atat, rozmarinul are efect antioxidant, detoxifiaza, creste nivelul de energie al organismului, intarzie imbatranirea pielii, si mai are surprinzatorul efect de a ne face sa ne simtim mai calmi si mai echilibrati.

5. Afinele - pentru fructe de padure pe care le vedem mai mult ca o gustare sezoniera sau aducand un plus de gust unui iaurt sau unui bol de cereale, afinele ascunde multe surprize. Potrivit nutritionistilor daca mancam des afinele vom ajuta creierul sa isi imbunatateasca viteza de comunicare intre neuroni, vom invata mai usor si mai bine, in timp functiile cognitive vor atinge un nivel superior, si vom reusi sa ne concentram mai bine, sa luam decizii corecte mai repede, sa ne dezvoltam capacitate de intelegere. Si totul cu o gustare cu gust foarte bun, naturala si plina de vitamine. 

Foto: pdpics.com, publicdomainphotos.net,


Articole asemănătoare

  • Fibrele din fructe si legume

    De ce avem nevoie de fibre in alimentatia zilnica si cum ne poate afecta lipsa lor? Oare consumam prea multe sau prea putine fibre in fiecare zi? Si mai ales care sunt cele mai bune surse, care fructe si legume sunt cele recomandate, pentru a nu apela la solutii de la farmacii sau magazine naturiste.

  • De ce sa bem sucuri naturale de fructe si legume

    Cand vine vorba de sucurile din fructe si legume o regula este esentiala: trebuie baute cat mai repede, imediat ce au fost preparate

  • Fructe si legume pentru o dieta bogata in fibre

    Esentiale pentru o alimentatie echilibrata si un stil de viata sanatos, fibrele dietetice ajuta la buna functionare a sistemului digestiv, fac sa apara mai repede senzatia de satietate (si ca aceasta sa dureze mai mult) si ajuta intregul organism sa fie mai sanatos si sa se simta mai bine.

  • Fructe si legume care fac minuni

    Cunoastem proprietatile curative ale multor fructe si legume si asemanarea dintre forma lor si organele carora le sunt benefice este uimitoare. Facand parte din dieta noastra zilnica acestea ne feresc de afectiuni grave si ne ajuta sa luptam sanatos impotriva stresului cotidian de care oricat am dori, nu putem scapa.

  • Toamna castiga sanatate mancand fructe si legume!

    Este usor sa te mentii sanatos in timpul verii, atunci cand gradinile noastre si pietele abunda in fructe si legume proaspete. Este important insa ca dieta noastra sa includa vegetale pe tot parcursul anului pentru a fi feriti de neplacerile care apar in lipsa nutrientilor de care organismul are nevoie.