Legume si fructe pentru o vedere mai buna

fructe

 

Consumul de fructe si legume proaspete ajuta la imbunatatirea vederii. Vitamina A din morcovi, de exemplu, se dovedeste foarte utila pentru ochi, in timp ce alte fructe si legume ajuta in alte afectiuni oculare, ce apar odata cu varsta - cataracta si degenerescenta maculara. Foarte des intalnite dupa varsta de 65 de ani, efectele acestor afectiuni pot fi micsorate printr-o dieta de fructe si legume. Radicalii liberi generati de lumina solara, fumul de tigara, poluarea din aer, infectii, metabolism provoaca numeroase probleme de vedere.

 

 

In legumele de culoare verde inchis - spanacul e un bun exemplu - veti gasi doi pigmenti, luteina si zeaxantina, foarte utili in tratarea afectiunilor oculare. Pigmenti ce se regasesc si in porumb, kiwi sau struguri, distrugand radicalii liberi inainte ca acestia sa afecteze tesuturile sensibile ale ochilor. S-au dovedit eficienti mai ales in cazul cataractei.

 

 

Septembrie 2008

GradinaMea.ro

 

 

Articole asemănătoare

  • Legume si fructe pentru un sistem imunitar mai puternic

    In perioada rece organismul are nevoie mai mult decat oricand de un sistem imunitar cat mai rezistent in fata racelilor de sezon, si in loc de medicamente ati putea adauga mai multe fructe si legume in meniul zilnic.

  • Legume si fructe pentru un par mai sanatos

    Portocalele: pentru un par sanatos aveti nevoie de vitamina C, de multa vitamina C. Si cel mai simplu si sanatos este ca in locul unui drum la cea mai apropiata farmacie sa incepeti sa mancati cat mai des portocale, dar si alte citrice, ca gustare, desert sau sub forma de suc.

  • Cinci fructe si legume pentru o memorie mai buna

    Broccoli - antioxidanti, multa vitamina K, proprietati antiinflamatoare si antioxidante, pe scurt o leguma care va ajuta creierul sa se mentina mai multa vreme tanar, previne intr-o mare masura pierderile de memorie asociate inaintarii in varsta.

  • Cinci fructe pentru un plus de energie

    Usoare, bune la gust, inlocuind cu succes gustarile cu mult zahar si carbohidrati, pentru a nu mai mentiona caloriile, fructele sunt alegerea la indemana, si datorita varietatii de gusturi si arome cu siguranta fiecare va gasi acel fruct care sa ii fie pe plac. Iar unele dintre fructe se dovedesc surse de energie surprinzatoare.

  • Dieta alcalina – sanatate si vitalitate

    Prin schimbarea alimentatiei si introducerea in meniul zilnic a cat mai multor legume si fructe alcaline organismul capata mai multe energie si vitalitate, pierde in mod natural si sanatos din greutate, reduce simptomele unor boli cronice si, in ansamblu, creste calitatea vietii