Legumele si fructele previn cancerul

 Dietele vegetariene au avut si au in continuare multe efecte pozitive asupra sanatatii noastre.

Multe studii au confirmat ca vegetarienii se bucura de o sanatate mai buna si sunt ocoliti de bolile grave precum cancerul.

Persoanele care fac parte din categoria vegetarienilor acorda o mare atentie tuturor produselor alimentare, alegand mereu produsele alimentare cele mai sanatoase pentru organism.

In general dieta vegetariana este constituita din fructe, legume si suplimente ce au ca rol evitarea deficitului de vitamine si complicatiile asociate cu acesta.

Cel mai adesea vegetarienii nu consuma alimente care contin vitamina B 12 si acizi grasi Omega-3. Sursa ce contine cele doua vitamine importante pentru organism este carnea.

Studiile au aratat ca persoanele care consuma doar legume si fructe sunt mult mai sanatoase decat persoanele care consuma alaturi de legume si carne.

In cazul cancerului, fibrele si fitonutrientii - substantele nutritive din plante - previn aceste boli.

Fibrele ajuta la curatarea organismului, eliminand toxinele si deseurile din corpul nostru. Acestea elimina hormonii in exces si deseurile metabolice.

Fitonutrientii gasiti in fructe si legume sunt unele dintre cele mai puternice substante anti-cancer.

Substantele nutritive care ofera cea mai mare protectie sunt urmatoarele:

- seleniul, acidul folic, vitamina B 12, vitamina D, clorofila, antioxidantii, A-carotenul, B-carotenul, licopenul, luteina si criptoxantina;

Intr-un alt studiu efectuat in 2003 s-a descoperit ca fructele mancate in copilarie au un efect pe termen lung de protectie impotriva cancerului.

Zi de zi suntem expusi la substante cancerigene si substante mutagene (substante care pot altera celulele). Consumand in cantitati recomandate fructe si legume putem stopa actiunile nocive asupra organismului nostru.

Antioxidantii se gasesc din abundenta in fructe de padure, struguri rosii, peste si frunze verzi.

Cele mai bune surse de vitamina A sunt pestii de apa rece, uleiul din ficat de cod, untul si galbenusul de ou.

Cea mai buna forma de vitamina B 12 se afla in ficat si alte tipuri de organe.

Algele marine sunt si ele o sursa bogata de clorofila.

Caroteni se gasesc in legumele viu colorate (de culoare galbena si portocalie).

Acidul folic este prezent in compozitia fasolei si legumelor verzi (spanac, varza).

Surse bune de seleniu sunt germenii de grau si nucile de Brazilia.

Alimente care, daca sunt consumate in exces, contribuie la aparitia diverselor forme de cancer:

- conservele de carne;

- cantitatile mari de grasimi saturate;

- cantitatile mari de carne rosie;

- cantitatile mari de uleiuri Omega-6;

- conservele din peste uscat sau sarat;

- bauturile foarte calde;

Carnea conservata contine numeroase substante nocive si toxine. In cazul in care aceasta este preparata la domiciliu riscurile sunt ocolite.

Grasimile rancede si cele din porumb, rapita, uleiurile hidrogenate si chiar uleiul de masline sunt toxice pentru organism daca sunt incalzite.

Un studiu efectuat in 2006 a relevat ca probioticele si enzimele digestive au o valoare benefica pentru organismul nostru si pot constitui un regim alimentar util in prevenirea cancerului.

Stilul sanatos de viata si dietele ce contin legume si fructe au rolul de a ne proteja impotriva toxinelor si factorilor nocivi ce ne inconjoara zilnic.

Articole asemănătoare

  • Sparanghelul - intre delicatesa si medicament natural

    Bucataria traditionala ajunsa la un rafinament desavarsit in state precum China, Italia sau Franta, si-a dovedit in repetate randuri afinitatea pentru legumele si fructele cu gust bun si proprietati remarcabile.

  • Cancerul - legumele si fructele ne protejeaza cel mai bine

    Alimentatia influenteaza formarea bolilor canceroase - acest lucru este astazi dovedit de catre medicii si cercetatorii din toata lumea!

  • Sase motive pentru a consuma carne mai putina

    Tot mai multe persoane, din dorinta de a avea o viata sanatoasa, adopta dietele vegetariene. Legumele si fructele crescute organic au un continut mai bogat de nutrienti, comparativ cu aceleasi produse, crescute cu ajutorul substantelor chimice pentru a se dezvolta intr-un timp mai scurt.

  • Zilele Recoltei la Bucuresti

    Sarbatoarea Recoltei se va desfasura in acest an in perioada 26-28 septembrie pe platoul din spatele Palatului Copiilor. Producatorii agricoli vor avea la dispozitie 20 de tarabe pentru a-si putea prezenta legumele si fructele spre vanzare bucurestenilor.

  • Regim de slabire cu fructe si legume

    Fructele si legumele trebuie sa faca parte din orice regim de viata sanatos, dar in egala masura joaca un rol foarte important in diete. Este usor sa slabiti printr-o dieta bazata cat se poate de mult pe fructe si legume proaspete, alaturi de cereale integrale si carne slaba, plus exercitii fizice.