Gradinamea.ro Homepage Adauga la favorite Seteaza homepage
Demo magazin virtual Publicitate:

Printeaza acest articol Recomanda acest articol

O dieta scazuta in potasiu

rosii, varza, dieta cu fructe, fructe, dieta cu cereale, suc de fructe, salata, ardei, rosii conservate, dieta cu rosii, uscate, diete cu fructe, alimente bogate in potasiu, salata de telina, suc de cartofi

o dieta scazuta in potasiuPotasiul se gaseste in multe tipuri de alimente. Produsele lactate, nucile, fasonea si multe fructe si legume au in componenta cantitati mari de potasiu. Aceasta substanta este necesara pentru functionarea corespunzatoare a muschilor, insa pentru unii oameni, consumarea unei cantitati mari poate fi chiar periculoasa - este vorba de cei care sufera de afectiuni ale rinichilor.

Beneficiile unei diete scazute in potasiu:
- ajuta la mentinerea unui nivel scazut de potasiu in sange;
- ajuta la mentinerea in limite normale a functiilor inimii si muschilor.

Sfaturi:
- fierbeti legumele (mai ales daca le-ati scos de la congelator) in apa, clatiti-le bine si lasati-le la scurs inainte de a le servi;
- nu consumati lichidul in care au stat fructele sau legumele conservate;
- cartofii trebuie curatati de coaja, taiati subtire si lasati in apa pentru cel putin 4 ore (sau peste noapte) inainte de a fi spalati si gatiti. Legumele verzi cu frunze (spanac, varza, salata, etc.) trebuie, de asemenea, lasate in apa 4 ore si spalate bine inainte de a fi consumate.
- verificati eticheta fiecarui aliment cumparat si evitati alimentele care contin clorura de potasiu;
- evitati inlocuitorii alimentari de sare, pentru ca multi contin mult potasiu. Recirgeti in schimb la amestecuri de mirodenii;
- evitati ca consumati alimente, legume sau fructe care contin o cantitate mare de potasiu.

Alimente bogate in potasiu
Fructe:
caise (proaspete sau conservate), banane, pepene galben, fructe uscate (caise, stafide, prune), pepene, kiwi, nectarine, portocale, pere (proaspete), prune.

Legume: asparagus, avocado, varza de bruxelles, varza, sfecta, telina, bama, ardei iute, chilli, cartofi (albi, dulci), dovleac, spanac (fiert), rosii (suc), fasole.

Altele: alune, nuci, seminte de dovleac si floarea soarelui, cereale, ciocolata, cacao, nuca de cocos, lapte si produse lactate.

Alte articole

4 nutritienti comuni care ar putea sa ne lipseasca
O dieta, oricat de “sanatoasa” ar fi, nu are intotdeauna efectul scontat. Cauza o constituie in general particularitatile fiecarui organism si modul in care acesta reactioneaza. Va prezentam 4 nutrienti la care fara sa stiti ati putea fi deficitari:
Slabitul. 5 greseli intalnite frecvent
Greselile de alimentatie sunt inevitabile, chiar si atunci cand dorim sa urmam o dieta cat mai echilibrata pentru a pierde in greutate.
Valoarea nutritiva a pulpei si semintelor de dovleac
Dovlecii variaza foarte mult in privinta formei, dimensiunii si pigmentarii. Desi sunt in general asociati cu portocaliul si galbenul, in alte parti ale lumii fructele sunt verzi sau chiar rosii.
Un institut dedicat fructelor de merisor
Majoritatea medicilor si specialistilor din domeniul sanatatii cred ca exista o clara asociere intre o dieta bogata in fructe, legume si un risc scazut de a amplifica efectele negative ale unei boli cronice.
Vitaminele, cele mai importante in orice dieta
Indiferent daca urmati o dieta destinata pierderii kilogramelor in plus sau una care sa va mentina in forma si sa va fereasca de boli si afectiuni grave, vitaminele sunt