Reteta cu legume

Reteta cu legumeFermierii viitorului, unul nu foarte indepartat, ar putea sa cultive legumele pentru retetele prescrise de medic. A manca legume a fost un lucru perceput intotdeauna ca un drum sigur catre sanatate, pentru ca acestea contin vitamine, minerale si fier, de care organismul uman are foarte mare nevoie.
Oricum, cercetatorii de la Institutul de Cercetare al Alimentatiei, din Norwich, au descoperit ca legumele au unele proprietati, pana acum ramase nedescoperite, in domeniul combaterii si tratarii cancerului.
Dr. David Hughes, unul dintre angajatii respectivului centru de cercetare, a declarat ca "munca pe care o realizam de ceva timp se concentreaza pe anumite substante existente in legume care pot activa si intretine exact acele celule ce au rolul de a opri dezvoltarea cancerului". Cercetarile s-au axat mai ales pe beta caroten, acea componenta care da morcovilor culoarea orange. Doctorii au oferit subiectilor mancare bazata pe respectiva substanta, monitorizand tot timpul modul in care actioneaza asupra sistemului imunitar.
Evidentele au relevat ca beta carotenul obtinut in concentratiile normale unei diete bazata pe morcovi, dar si pe alte legume, este benefic sistemului imunitar uman, efectul sau fiind extraordinar mai ales in ceea ce priveste persoanele mai in varsta. "Exista dovezi clare ca sistemul imunitar decade o data cu timpul, dar exista si evidente conform carora prin beta caroten il putem mentine la o stare functionabila pentru o perioada mai lunga de timp", a spus dr. David Hughes.

Cresonul

Si cresonul a fost unul dintre alimentele luate in considerare de cercetatorii aceluiasi institut. Studii cu acelasi scop au determinat faptul ca si aceasta leguma activeaza un sistem de protectie impotriva cancerului, atunci cand este mancata. Se pare ca un mic grup de substante gasite in compozitia sa sunt capabile sa dezvolte un zid de protectie si sa sustina sistemul imunitar atunci cand vine vorba de cancer. Asta ca sa nu mai vorbim de minerale si vitamine, si ele facand parte din compozitie, dar de gasit in aproape toate legumele existente.

Dezvoltarea pastilelor

De aici, parerile sunt impartite, unii fiind de parere ca pe baza acestor plante ar trebui produse medicamente. Idee cu care dr. Hughes si colegii sai de cercetare nu sunt de acord, avertizand asupra inceperii productiei in masa larga a unor medicamente care sa contina respectivele extracte. "Ideea stiintifica pe care am construit-o se bazeaza pe persoane care au o alimentatie rationala, construita tocmai pe consumul acestor legume, dar si pe al altora. Si, oricum, este un drum lung de la extragerea substantelor existente in legume si inserarea lor in pastile". Una din probleme ar fi legata de faptul ca unele din substantele continute de plante sunt utile doar in concentratii mici, existand pericolul unei supradoze, in cazul in care aceste substante ar sta la baza unor medicamente.

Articole asemănătoare

  • Medalioane de somon cu legume la gratar

    O reteta apetisanta, pe care sa o preparati in zilele mohorate si friguroase poate fi cea de medalioane de somon cu legume la cuptor.

  • Crochete de orez cu legume si marar

    O reteta pe care sa o preparati cu drag pentru cei apropiati dumneavoastra intr-o zi mohorata este cea de crochete de orez cu legume si marar.

  • Dovlecei umpluti cu legume

    O reteta delicioasa cu preparare rapida este cea de dovlecei umpluti cu legume. Ingredientele necesare sunt urmatoarele:

  • Branza tofu cu legume

    Bogata in proteine si calciu, branza tofu este o branza vegetala din lapte de soia, tot mai utilizata in alimentatia de zi cu zi. Pentru a descoperi savoarea acestui sortiment de branza, va invitam sa preparati reteta de branza tofu cu legume.

  • Retete pentru zilele calduroase. Vinete la cuptor, umplute cu legume

    O reteta cu un gust bogat, care va va incanta simturile de indata ce o veti prepara este cea de vinete la cuptor, umplute cu legume. Vinetele sunt recomandate a se consuma in zilele caniculare, deoarece contin 93 % apa si ajuta la detoxifierea organismului.