Scapa de stres in 4 pasi cu ajutorul alimentatiei

Stresul este o stare patologica de “incordare psihica” pe care oricine, indiferent de gen, varsta sau stare de sanatate, a cunoscut-o intr-o anumita imprejurare din viata. American Institutes of Stress defineste stresul ca pe un raspuns al organismului la cerintele de schimbare din jurul nostru. Este bine stiut in lumea medicala ca atunci cand se cronicizeaza, chiar si la nivel scazut sau moderat, riscul bolilor cardiovasculare si accidentelor cerebrale creste alarmant.

Pe langa relaxare, una dintre strategiile simple prin care putem combate stresul este modificarea aportului nutritional, adica a dietei zilnice. Sa invatam iubiti cititori ce, cand si cum sa mancam pentru a scapa de stres in doar 4 pasi.

Pasul 1

Elimina din dieta cafeaua si celelalte surse de cafeina si straduieste-te sa bei 2 l de apa zilnic pentru a intretine starea de hidratare. Adesea, oamenii apeleaza la cafea pentru a combate oboseala cauzata de stres. Lipsa totala de inspiratie! Procedand astfel nivelul hormonilor de stres creste mai mult sub influenta cafeinei, la fel si simptomele stresului. 

Pasul 2

Serveste micul dejun in fiecare zi. In opinia dieteticienilor, micul dejun este foarte important in stabilirea echilibrului fizic si psihic la primele ore ale diminetii. Apeleaza la cereale, fructe proaspete, legume si proteine slabe, cum ar fi albusul de ou sau sunca de curcan. Micul dejun stabileste intr-o buna masura si “standardele” pentru celelalte mese.

Pasul 3

Selectati produse alimentare naturale, cat mai putin procesate, bogate in vitamine si minerale. Magneziul este un oligoelement indispensabil in functionarea organismului si un adevarat remediu natural impotriva oboselii si a stresului. O dieta echilibrata care sa contina foarte multe alimente bogate in magneziu iti poate asigura aportul zilnic de care ai nevoie. Iata unde il poti gasi: spanac, broccoli, cartofi, banane, avocado, cereale, seminte, nuci, etc.  In plus, aceste alimente tind sa fie bogate in acid folic, care este de asemenea important in controlul stresului.

Pasul 4

In perioadele caracterizate de mult stres, puneti accent in alimentatie pe sursele de calciu cu mai putine grasimi, cum ar fi: laptele, spanacul, broccoli, soia, cerealele integrale etc. Combinatia de calciu-magneziu este cel mai eficient calmant natural pentru psihic.

Sursa foto: wikipedia.org  

I. C.

Articole asemănătoare