Somn putin, viata mai scurta

Lipsa de somn are urmari serioase asupra sanatatii in special la femei, insa prea mult somn poate fi daunator.

Thomas Edison este principalul "vinovat" pentru acest lucru, deoarece atunci cand a inventat becul cu filament a transformat noaptea in zi. De atunci putem lucra si petrece oricat, iar nu de mult timp ne putem petrece timpul la televizor sau navigand pe paginile de internet. Nu este de mirare ca linistea noptii ne este tulburata! Lipsa somnului poate avea urmari serioase pentru sanatate in general, iar pentru cea a doamnelor in special.

Cine este in permanenta obosit, epuizat risca sa aiba accidente in trafic, dar este predispus si la diferite boli. In cazul persoanelor care dorm mai putin de sapte ore, sistemul imunitar este mult mai slabit. Riscant este pentru cei care dorm in mod regulat cinci ore pe noapte. Acestia pot suferi in timp de diabet, se pot confrunta cu probleme cardiace sau cu obezitatea, iar pericolul de moarte este marit. 

Nu trebuie sa se ingrijoreze cei care petrec mai mult in anumite seri sau cei carora li se intampla sa aiba anumite probleme si sa nu poate dormi intr-o noapte, cel mai important este sa nu se piarda in mod regulat somnul esential pentru sanatatea intregului organism.

Producerea hormonilor este de asemenea data peste cap. Astfel, in timp ce dormim organismul nostru secreta hormonul apetitului, leptina. Acesta are grija ca noi sa nu ne simtim infometati. In cazul somnului nelinistit si sub limita normala cantitatea acestuia scade, dar in schimb este produs mai mult "hormonul foamei". Cu alte cuvinte, cine doarme mai putin, mananca mai mult. Pe de alta parte nu produce suficienta insulina, iar zaharul din sange scade considerabil.

Medicii au constatat ca lipsa somnului, a odihnei, influenteaza "incarcarea" arterelor si a vaselor de sange, ceea ce poate duce la imbolnaviri ale inimii.  De aceasta problema se lovesc in special doamnele a caror tensiune urca foarte mult in caz de nesomn. Riscul de infarct este de trei ori mai mare, in timp ce la barbati acesta nu urca atat de evident.

Sursa foto

Articole asemănătoare

  • Fructe pentru un somn mai bun

    Smochinele, ciresele sau bananele va vor ajuta sa adormiti mai repede si sa va odihniti mai bine.

  • Piersici pentru o viata mai sanatoasa

    Ca gustare sau sub forma unei cure ce va revigora si energiza organismul, mai ales in cazul copiilor, piersicile crude, proaspete, sunt fructele ideale in special in perioada verii, cand ajuta si la hidratarea corpului.

  • Hidratarea, primul pas spre o viata sanatoasa

    Potrivit expertilor, chiar si o deshidratare usoara a organismului, de aproximativ 2%, influenteaza negativ si destul de rapid modul in care ne simtim.

  • Carnea de peste si acizii grasi Omega 3

    Pestele este un aliment permanent laudat de nutritionisti, care nu trebuie sa lipseasca in vreo saptamana din dieta. Gustul variat al diferitelor sortimente este in masura sa le faca oamenilor viata mai placuta si mai sanatoasa.

  • Elixirul vietii sanatoase: somnul

    Din punct de vedere al statisticilor, persoanele care dorm in medie sapte pana la opt ore pe noapte au parte de o viata mai lunga si mai sanatoasa. Insa fiecare dintre noi are nevoie de propria "doza" de odihna