Vitamina B1

NuciVitamina B1 (tiamina) ajuta la arderea glucidelor si proteinelor, la normalizarea functiei sistemului nervos, participa la procesul de crestere. Scaderea nivelului de tiamina n organism provoaca insomnie, iritabilitate, dureri si parestezii n membre, reducerea capacitatii de munca fizica si intelectuala. Aceste modificari patologice apar mai des daca se consuma o cantitate mare de glucide fara sporirea corespunzatoare a aportului de tiamina. Avitaminoza B1 poate provoca boala beri-beri cu paralizia membrelor inferioare, tulburari ale cordului. Vitamina B1 n doze mari (n conditii experimentale) conditioneaza dereglari ale functiei rinichilor, provocnd anurie, contribuie la micsorarea masei corpului, la steatoza hepatica, insomnie. Sunt bogate n tiamina pinea neagra, crupele de hrisca, ovaz, fasolea, mazarea, soia, ficatul, carnea de porc, drojdiile alimentare si de bere, nucile, tartele.

Articole asemănătoare

  • Cinci motive pentru care sa incepi o cura cu seminte de in

    In semintele de in vom gasi antioxidanti, acizi grasi, fibre, vitamina B1, dar si magneziu, cupru, fosfor.

  • Cinci fructe pentru un plus de energie

    Usoare, bune la gust, inlocuind cu succes gustarile cu mult zahar si carbohidrati, pentru a nu mai mentiona caloriile, fructele sunt alegerea la indemana, si datorita varietatii de gusturi si arome cu siguranta fiecare va gasi acel fruct care sa ii fie pe plac. Iar unele dintre fructe se dovedesc surse de energie surprinzatoare.

  • Salvia, planta care pacaleste batranetea

    Se spune ca orice basm contine un sambure de adevar. In ceea ce priveste titlul “Tinerete fara de batranete si viata fara de moarte”, ales de Petre Ispirescu, se pare ca prima parte are noima, batranetea putand fi uneori amanata si “dusa cu vorba”.

  • Culoarea legumelor sanatoase de toamna: portocaliu

    Portocaliul nu este o culoare intalnita frecvent in natura, dar ea se asociaza in majoritatea situatiilor cu alimentele sanatoase. Toamna, cand frunzele palesc in nuante de orange, nutritionistii ne sfatuiesc sa facem recurs la cele mai importante trei produse de sezon: morcov, cartoful dulce si dovleac.

  • Vitaminele ne dau pofta de mancare?

    Vitaminele imbunatatesc functia imunitara si au un rol foarte important, impreuna cu enzimele, in transformarea hranei in energie pentru organism. Functiile vitaminelor sunt complexe