Supa de gulii

Ingrediente:
 
600 g gulii
doua linguri faina
200 ml lapte
200 g smantana
150 g ceapa
100 g unt
doua oua
o legatura de patrunjel
 
Mod de preparare: guliile se spala, se curata si se pun la fiert impreuna cu ceapa curatata in doi litri de apa rece, cu putin sare. Doar dupa ce s-au inmuiat supa se strecoara, iar guliile fierte se taie in cubulete. Faina se prajeste usor in unt incins (cam jumatate din cantitate) dupa care se adauga guliile si se lasa la inabusit pentru 10 minute, pana prind culoare. Se adauga zeama limpede, ouale batute cu lapte, putina sare, putin piper, lasand totul sa fiarba pentru 20-25 de minute. Doar la sfarsit se va drege cu smantana si se serveste cu patrunjelul tocat presarat deasupra.

Foto: absfreepic.com

 

Articole asemănătoare

  • Supa de pui cu castraveti murati

    O combinatie mai putin intalnita intre gustul plin, bogat, de supa de pui cu cartofi si aciditatea acrisoara a castravetilor murati in otet sau saramura. Reteta pentru zilele reci de iarna pe care probabil nu o stiati pana acum.

  • Supa de peste pentru toate varstele

    Supa de peste este in general o delicatesa privita cu ochi buni doar de adulti. Tinerii si copiii o ocolesc din cauza oaselor care le dau de furca. Noroc ca cineva s-a gandit si la ei, inventand reteta de mai jos.

  • Supa de dovleac si salvie

    Servita fierbinte si cu ceapa verde presarata, supa de dovleac si salvie poate fi tot ceea ce are nevoie organismul in timpul sezonului rece.

  • Supa de spanac

    Spanacul este o planta de care se leaga multe legende si miracole medicale. In bucatarie, ca ingredient, este foarte versatil si sta la baza multor retete de succes. Supa de spanac ar fi doar una dintre ele.

  • Supe nutritive. Supa de linte

    O masa usoara si calda servita dupa-amiaza este ceea ce aveti nevoie. Pentru a va bucura de gustul leguminoaselor, puteti pregati o supa de linte. Boabele de linte sunt nutritive, continand totodata multe proteine si glucide sanatoase.